اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

استفاده بهینه از ظرفیت سربازان یکی از اولویت‌های نیروهای مسلح

استفاده بهینه از ظرفیت سربازان یکی از اولویت‌های نیروهای مسلح



به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا حیدرنیا در شانزدهمین جشنواره «جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع)» در سپاه استان البرز گفت: استفاده بهینه از ظرفیت و تخصص سربازان یکی از مهمترین اولویت‌های نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: در گذشته به سرباز نگاه ابزاری می‌شد در حالی که در نظام اسلامی مقوله سربازی ولایت و امام زمان (عج) مطرح بوده و به همین دلیل سربازی در نظام اسلامی امری مقدس و دارای اهمیت ویژه است.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به جایگاه رفیع سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح کرد: حفظ حرمت و شأن سربازان ایران اسلامی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب و تمامی فرماندهان در نیروهای مسلح است.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه سلامت روح و جسم سربازان از مهمترین دغدغه‌های نیروهای مسلح است، افزود: سربازان در این نظام مقدس فرزندان و هویت ما هستند و سلامت روحی و جسمی آنها دارای اهمیت ویژه ای است.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی سربازان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها و راهبردهای نیروهای مسلح جهت پربارسازی دوران مقدس سربازی، مقوله مهارت آموزی است که ارگان‌های مختلف نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند.

سردار حیدرنیا افزود: بستر اعطای گواهی دوره مهارتی و برخی حمایت‌های مادی جهت اشتغالزایی نیز به سربازان تعلق می‌گیرد. برخی معتقدند پس از گذراندن دوره خدمت سربازی، تأمین شغل، خانه و امکانات زندگی باید بستر تشکیل خانواده فراهم شود.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: در حالی که تأخیر در این زمینه جایز نیست و دوران خدمت سربازی نیز نباید مسبب تأخیر در امر مقدس ازدواج شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سربازانی که اقدام به ازدواج و فرزندآوری در طول دوران خدمت می‌کنند، گفت: تشکیل خانواده موفقیت در زندگی را تسریع می‌کند و ما نیز در استان البرز از این امر پسندیده با ایجاد فرصت سربازی راحت تر برای سربازان متأهل و دارای فرزند، حمایت می‌کنیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا