سیاسی

نتیجه صحت سنجی مدارک متقاضیان انتخابات آماده شد

نتیجه صحت سنجی مدارک متقاضیان انتخابات آماده شد



به گزارش خبرگزاری مهر، دومین همایش سراسری معاونان سیاسی و رؤسای ستادهای انتخاباتی کشور با موضوع ” هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ” روز سه شنبه در سال اجتماعات پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این همایش یک روزه سید محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات طی سخنانی از همکاری همه دستگاه‌ها و مجلسی خبرگان در تعامل مطلوب در راستای برگزاری انتخابات امسال و اعلام به موقع نتایج صحت سنجی مدارک متقاضیان پیش ثبت نام انتخابات مجلس قدردانی کرد.

محسن اسلامی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات در گزارشی از آخرین وضعیت بررسی مدارک متقاضیان گفت: نتایج اعلام شده از سوی شش دستگاه (ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت امور خارجه، سازمان امور استخدامی و آموزش عالی) متولی صحت سنجی مدارک بارگذاری شده در پنجره واحد ثبت نام وزارت کشور تا امروز نشان می‌دهد که بیش از پنج هزار نفر مدارک ناقص داشته اند که نسبت به حدود ۴۹ هزار متقاضی پیش ثبت نام این ریزش رقم چندانی نیست.

وی بیشترین نقص مدارک متقاضیان را مربوط به حوزه آموزش عالی و مدارک تحصیلی عنوان کرد و گفت: در حوزه دادستانی از بین بیش از ۴۸ هزار متقاضی پیش ثبت نام برای ورود به مجلس شورای اسلامی ۱۱۵ نفر مشکل و یا سابقه کیفر داشته اند.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور با اشاره به اینکه متقاضیان از ساعت ۸ صبح فردا می‌توانند وارد سامانه پنجره واحد انتخابات شوند و نتایج صحت سنجی شش دستگاه از مدارک خود را ببینند، افزود: نتایج صحت سنجی هر دستگاه در مورد هر فرد به صورت یک آیگون نمایش داده می‌شود که اگر قرمز باشد موضوع نقض مدارک مطرح است و شرح آن نیز برای فرد متقاضی ثبت نام شرح داده شده است.

وی گفت: داوطلبانی که به صورت سبز رنگ نتیجه صحت سنجی مدارک خود را دریافت می‌کنند با کد رهگیری اعلام شده می‌تواند در ۲۷ مهر ماه امسال وارد سامانه ثبت نام نهایی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

اسلامی با تاکید بر اینکه رد صحت سنجی مدارک هر فرد به معنی احراز و یا عدم احراز نیست، گفت: طبق قانون افراد امکان ثبت اعتراض خود را تا ۲۶ مهرماه امسال دارند و می‌توانند در صورت رفع اشکال و نواقص مدارک و دریافت تاییدیه شش دستگاه مربوطه، کد رهگیری برای ثبت نام نهایی دریافت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با تصریح این مهم که طبق قانون فرصت پاسخ دادن شش دستگاه متولی به اعتراض متقاضیان پیش ثبت نام تا ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از برگزاری ثبت نام نهایی تعیین شده، گفت: براساس قانون ثبت نام نهایی نیز که از ۲۷ مهرماه آغاز می‌شود به صورت الکترونیکی برگزاری می‌شود.

در جلسه همایش سراسری معاونان سیاسی و رؤسای ستادهای انتخاباتی کشور محمد حسن صالحی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات مجلس خبرنگان و سید مجید میر احمدی معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور گزارشی در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات امسال ارائه کردند.

صالحی مقدم با اشاره به دسیسه‌های مختلف دشمن گفت: دشمن از همه تجارب گذشته خود در قالب جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی ایران استفاده کرد، اما قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران که اتکا به قدرت مردم و حمایت‌های آنان دارد، تاکنون باعث شکست دسیسه‌های دشمن شده است.

وی با اشاره به اهمیت اتکا به آرا مردم گفت: نظام اسلامی با سازوکارهای قانونی در مسیر برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری گام بر می‌دارد و مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر اجرای آن را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان به دنبال چابک سازی در عرصه‌های مختلف نظارت بر انتخابات است، گفت: شورای نگهبان با سازماندهی بروز شده و تشکیلاتی نظارتی منسجم برای برگزاری انتخابات امسال آمادگی کامل دارد.

صالحی مقدم در پایان با اشاره به وظیفه اجرایی وزارت کشور در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان تاکید کرد: تعامل بین وزارت کشور و مجلس خبرگان به خصوص در موضوع برگزاری الکترونیکی انتخابات در کمال مطلوب است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور طی سخنانی در این همایش با اشاره به راهبردهای اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخابات امسال و اهمیت آن تاکید کرد: ما اطمینان می‌دهیم که انتخابات در یک امنیت کامل برگزار شود و با هیچ مشکل امنیتی مواجه نخواهیم بود.

طبق قانون جدید انتخابات، پیش ثبت نام متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد امسال آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ادامه داشت.

در مرحله پیش ثبت نام از متقاضیان داوطلبی مجلس شورای اسلامی ۴۸ هزار و ۸۴۷ نفر مدارک هویتی خود را در سامانه پنجره واحد خدمت وزارت کشور بارگذاری کردند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا