بازار

شرکت های تبلیغاتی موفق چه ویژگی هایی دارند؟

همه ی کارها و بیزنس هایی که امروزه در این دنیا مشغول به کسب و کار هستند برای ادامه حیات خود نیازمند تبلیغات هستند و برای داشتن تبلیغات موثر وکارآمد باید با شرکت ها یا آژانس های تبلیغاتی همکاری داشته باشند.

شرکت های تبلیغاتی می توانند اهرم های توانمندی برای تاثیر گذاری وافزایش فروش و موفقیت در برندینگ مشتریانشان شوند. به طور کلی به مجموعه هایی که خود را آژآنس تبلیغاتی می نامند می توان گفت خدماتی که ارائه می دهند یکسان است ولی نکته ای که مهم وحائر اهمیت است کیفیت کاری است که هر شرکت تبلیغاتی به مشتریانش ارائه می دهدد.

 کیفیت کارها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهمترین آن ها می توان به مدیریت قوی یک شرکت تبلیغاتی، داشتن نیروهای متخصص وجوان و خوش ذوق، استفاده از تجهیزات به روز دنیا در ساخت و خدمات تبلیغاتی و قیمتی که به مشتری داده می شود را نام برد.

ارزان بودن یا گران بودن خدمات یک شرکت تبلیغاتی دلیل بر بد بودن یا خوب بودن یک شرکت تبلیغاتی نیست. ما در اینجا قصد داریم برای کسانی که قصد تاسیس یک شرکت تبلیغاتی را دارند نکات و توضیحاتی را ارائه بدهیم که بتوانند یک شرکت تبلیغاتی موثر و موفق را ایجاد کنند.

اولین نکته برای تاسیس یک شرکت تبلیغاتی موفق مانند همه ی کسب وکارها  داشتن یک بودجه مناسب ومنطقی است. بودجه مناسب و منطقی یعنی بودجه که بتوان یک بیزنس نوپا را جلو برد.

داخل پرانتز: خلاقیت لازمه هر آژانس تبلیغاتی است، در سایت مهرنیوز بر همین اساس لیست بهترین شرکت های تبلیغاتی منتشر شده است، برای مشاهده آن ها روی این لینک کلیک کنید.

این نکته را می دانید که همیشه در کسب و کارهای جدید باید حداقل یک سال زیرساخت داشته باشید و یک سال کار کنید و انتظار بازگشت سرمایه و در آمد را از سال اول نداشته باشید. البته اگر بتوانید سیستمی را به وجود آوردی که از همان ابتدا درآمدزایی داشته باشید خیلی هم خوب است اما نباید به قیمت درآمد زایی زودبازده از برندینگ خود غافل شوید.

بودجه مناسب برای تاسیس شرک تبلیغاتی یعنی اینکه شما بتونید یک دفتر با متراژی را که می خواهید در منطقه ای که دفاتر و ادارات و شرکت های خصوصی و دولتی هستند حداقل رهن یا اجاره کنید.

 اگر به عنوان مستاجر می خواهید جایی را اجاره کنید سعی کنید حداقل مالکی را پیدا کنید که قرارداد 3 ساله با شما ببندد و از بستن قراردادهای یک ساله اجتناب کنید. به علت اینکه وقتی می خواهید خود را در یک منطقه به اصلاح جا بیاندازید و مشتریانی پیدا کنید نباید به زودی دفتر خود را عوض کنید.

گرفتن مجوزهای لازمه از سوی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی، شما برای داشتن یک شرکت یا کانون تبلیغاتی باید به وزارت ارشاد جمهوری اسلامی در شهر و منطقه خود رجوع کنید و بعد از دادن مدارک لازم و درخواست خود را برای تاسیس یک کانون تبلیغاتی ارائه بدهید.

مهمترین چیز برای هر کسب و کاری بعد از مسائل مالی داشتن تخصص در آن زمینه است. شما قبل از اینکه بخواهید درخواست مجوز بدهید و جایی را به عنوان شرکت تبلیغاتی اجاره یا خرید کنید باید علم و شناخت و تجربه لازم در این زمنیه را داشته ابشید.

 ما با فرض اینکه شما چند سال در این حوزه فعالیت داشته اید این مقاله را نوشته ایم. سعی کنید به غیر از اینکه در مسائل هنری و تبلیغاتی علم و تجربه کسب کرده اید در زمینه مسائل مدیریتی نیز آموزش ببینید. شاید شما یک هنرمند قابلی باشید اما نتوانید از پس مدیریت که مجموعه تبلیغاتی بر بیایید.

شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای مدیریت، دیدن فیلم های آموزشی مدیریتی، تحصیلات در حوزه های مدیریتی همه می تواند شما را در این خصوص یاری کند.

استفاده از نیروهای مختصص، جوان، با تجربه وکارآمد. سعی کنید کسانی را که اول از همه شناخت خوبی نسبت به آن ها دارید و قبلا کارشان را دیده اید و برای شما کار کرده اند را به خدمت بگیرید. داشتن نیروهای کارآمد و خلاق نعمت بزرگی است برای مدیری که یک شرکت تبلیغاتی را اداره می کند. سعی کنید با کارمندان و نیروهای خود دوست باشید اما نوع دوستی باید جوری باشد که آن ها نخواهند سواستفاده بکنند و احترام شما و ضوابط شرکت را رعایت کنند.

سعی کنید محیط کاری محیط خشک وخسته کننده ای نباشد چون کسانی در این محیط ها کار می کنند بیشتر از مغزشان استفاده  می کنند و مغز باید دقایقی آرامش و استراحت کند و نمی تواند مدام یک کار روتین را انجام بدهد. تا می توانید پروژه ها را به صورت چرخشی بین کارکنان تقسیم کنید و اینگونه نباشد که یک کارمند فقط یک مدل کار را انجام بدهد چون به مرور زمان انرژی آن فرد تحلیل می رود و کاری می کند فرسایشی وبدون خلاقیت و نوآوری می باشد.

سعی کنید تجهیزات وتکنولوژی های روز را استفاده کنید. خرید چند کامپیوتر به روز با جدیدترین کانفیگ ها و با کیفیت ترین مشخصات لازمه ی یک اتاق تدوین خوب برای یک شرکت تبلیغاتی است.

 هر چه سیستم هایی که کارکنان شما با آن ها کار کنند قوی تر و حرفه ای تر باشد خروجی کاری به مشتریان خود ارائه می دهید با کیفیت ترو بهتر می باشد و همچنین نیازی نیست زمان زیادی برای رندرگذاشتن و وقت الکی هدر برود برای اینکه سیستم ها کند هستند و نرم افزارها را نمی کشند.

 اگر از لحاض بودجه توانایی آن را دارید که دوربین های پیشرفته و به روز همراه با لنز ها و تجهیزات نوری را هم خریداری کنید که خیلی خوب است اما اگر از پس خرید این تجهیزات بر نمیایید بهترین کار این است که در پروژه هایی که برای ساخت می روید بهترین تجهیزات وتکنلوژی ها را اجاره کنید.

شما باید مشتریان خود را قانع کنید که استفاده از دوربین های حرفه ای و لنزهای سینمایی و تجهیزات نورپردازی مدرن خروجی کار شما را چندین برابر بهتر می کند تا اینکه از دوربین های معمولی و لنزهای ضعیف و بدون تجهیزات نور کارهای تبلیغاتی را بسازید.

تبلیغات خوب

درست است که خود شما دارید یک شرکت تبلیغاتی را راه اندازی می کنید اما این را باید بدانید که برای پیداکردن مشتری واینکه اسم شما بین مردم شنیده شود نیازمند این هستید که خودتان هم تبلیغات کنید. باید برای مجموعه خود کارهای تبلیغاتی خوبی انجام دهید مانند ساخت تیزرهای تبلیغاتی، چاپ بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی و هر گونه خدمات تبلیغاتی که برند شما را به مردم معرفی کند.

در یک سایتی راجع به انواع خدمات تبلیغاتی خواندم که جالب بود، پیشنهاد می کنم ازش استفاده کنید.

شما باید این تبلیغات را در فضاهای محیطی و مجازی به کار بگیرید و از اینکه بخواهید در زمینه تبلیغات صرفه جویی کنید اکیدا بپرهیزید به علت اینکه شما همیشه مشتریان خود را به پرداخت هزینه های بالا برای تبلیغات دعوت می کنید و اگر خودتان بخواهید خساست در پخش تبلیغات به خرج بدهید قطعا نمی توانید مشتری هایی که به سمت شما می آیند را راضی کنید که هزینه های خوبی را برای ساخت و پخش تبلیغاتشان در نظر بگیرند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا