استان ها

تردد ۳۴۸۲ خودرو سواری از مرز باشماق مریوان

تردد ۳۴۸۲ خودرو سواری از مرز باشماق مریوان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، فرزاد حسنی اظهار کرد: از ۲۷ مرداد ماه تاکنون هزار و ۱۱۲ خودرو سواری ایرانی از مرز بین‌المللی باشماق به کشور وارد و هزار و ۷۱۷ خودرو سواری ایرانی نیز از مرز خارج شده‌اند.

وی افزود: ۲۸۶ خودرو سواری خارجی طی مدت زمان یاد شده از طریق مرز باشماق وارد و ۳۶۷ خودرو سواری خارجی از کشور خارج شده‌اند.

حسنی اعلام کرد: طی ۲۰ روز گذشته در مجموع ۳ هزار و ۴۸۲ خودرو سواری از مرز باشماق تردد داشته‌اند.

وی افزود: در همین مدت در مجموع هزار و ۳۹۸ خودرو وارد کشور و ۲ هزار و ۸۴ خودرو از مرز باشماق خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در حال حاضر تردد در محورهای منتهی به مرز باشماق کاملاً روان است و نیازی به حضور ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان مریوان نیست.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد از زواری که مرز باشماق را به عنوان مرز تردد برای پیاده‌روی اربعین انتخاب کرده بودند با خودرو شخصی به پارکینگ‌های شهر مریوان و جنب مرز مراجعه کرده‌اند و به همین دلیل نیازی به ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان مریوان نبود.

وی با بیان اینکه تردد در محورهای منتهی به مرز طی روزهای اخیر با وجود بازگشت زوار کاملاً روان بود، عنوان کرد: با توجه به نیاز جدی که برای جابجایی زوار در مرز مهران وجود داشت، تمام اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شده‌اند.

حسنی اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۲۰ خودرو به پارکینگ مرز مراجعه و در حال حاضر خودروهای موجود در پارکینگ ۶۰۰ دستگاه است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا