سیاسی

قالیباف: سیاست قطعی ایران توسعه روابط با کشورهای همسایه است

قالیباف: سیاست قطعی ایران توسعه روابط با کشورهای همسایه است



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه، ۱۳ مهرماه) به منظور عزیمت به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شده بود، در کنفرانس خبری خود به تشریح اهداف این سفر پرداخت.

قالیباف با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی فدرال امارات متحده عربی صورت می‌گیرد، گفت: هدف از این سفر توسعه مراودات اقتصادی و سیاسی و ارتقای روابط پارلمانی میان دو کشور مسلمان، همسایه در منطقه حساس و اقتصادی و ویژه خلیج فارس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران را توسعه روابط راهبردی در همه ابعاد با کشورهای همسایه توصیف کرد و افزود: در راستای این تصمیم، مصمم و معتقد هستیم توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی در بستری با امنیت پایدار و همراه با صلح می‌تواند، مراودات را گسترش دهد.

وی منطقه خلیج فارس را برخوردار از ویژگی‌های راهبردی برای کشورهای همسایه، منطقه و بین‌الملل دانست و ادامه داد: فرصت‌های بزرگ توسعه‌ای اقتصادی و سیاسی موجود در این منطقه، همکاری و تعامل مفید و مثبت برای برقراری امنیت به‌صورت بومی در خلیج فارس را می‌طلبد و توسعه همه جانبه و همکاری‌های اقتصادی از ضروریات این منطقه است.

قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به این نگاه، جدی بوده و تاکنون گام‌های اساسی برداشته، خاطرنشان کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران گام‌های دیگری نیز در پیش رو خواهد داشت از این رو این سفر فرصت مغتنمی برای بررسی توافقات گذشته، ارزیابی میزان پیشرفت عمومی آنها و مهم‌تر از آن فرصت بسیار مغتنمی برای توافقات پیش رو و میزان تحقق توافقات خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد: این سفر نقطه عطفی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی خواهد بود و امیدواریم آثار آن را با توجه به اینکه هر دو کشور به تازگی نیز به عضویت گروه بریکس درآمده‌اند، در روابط میان کشورها ببینیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا