اسلامشهرگزارشگفتگو

انقلاب اسلامی شروع دگرگونی های بزرگ و بنیادی در ایران و کشور ‌های منطقه است

به گزارش همسو نیوز،رامین مجنون پیله رود کارشناس ارشد علوم سیاسی در امور بین الملل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار همسو نیوز در خصوص دستاورد های چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی شروع دگرگونی های بزرگ و بنیادی در ایران و کشور ‌های منطقه است. فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، فرصت خوبی برای مرور انقلاب اسلامی و دستاورد های آن در حوزه‌ های مختلف می ‌باشد. هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله میگیریم،اهمیت بررسی موضوع دستاورد های انقلاب اسلامی و اهمیت بیان دستاورد ها و پیشرفت ‌ها در حوزه علم و فن آوری بیشتر می ‌شود. اینک در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شکوفایی آن مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب ، می‌ تواند واقعیت ‌های مهمی را برای نسل‌ های پس از انقلاب آشکار کند.

وی گفت: قریب به چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد. این انقلاب پدیده نادر و از الطاف الهی بود که در اواخر قرن بیستم،جهان را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان جهان منور و روشن ساخت.اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر پر برکت این شجره طیبه و پر امید انقلاب اسلامی ایران ، بجاست که باز خوانی برخی دستاورد های آن پرداخته شود تا برخی خیال نکنند که این درخت تنومند به سادگی به بار نشسته و در حفظ و نگهداری آن بیش از پیش کوشا باشند. این انقلاب عظیم ، دستاورد های زیادی در داخل و خارج از کشور داشته و سالها طول میکشد تا همه آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

مجنون پیله رود در ادامه افزود: از افتخارات و مبالات انقلاب اسلامی ایران ، سرنگونی رژیم شاهنشاهی محمد رضا پهلوی بود که پس از ۲۵۰۰ سال استبداد پادشاهان ایرانی در عرصه های مختلف که با ظلم و ستم و خیانت به ولی نعمتان اصلی خود – مردم – بر آنها حکومت کرده بودند و پایه های سلطنت خود را بر اساس استبداد و خفقان در برهه های مختلف توانسته بودند ادامه دهند و نسل به نسل حکومت ها را میراث فرزندان خود قرار داده بودند.

 

این کارشناس امور بین الملل اظهار داشت: ایجاد حکومت بر اساس اسلام و ولایت فقیه هدف اصلی و اساسی ادیان آسمانی ، رشد و تکامل بشر بر مبنای توحید ، از طریق دعوت به مبارزه با کفر و شرک و الحاد بوده است. قدرت های استکباری جهان برای چپاول دسترنج توده های محروم ، با توطئه های گوناگون توانستند بر جنبه های فکری ، فرهنگی ، دینی و ملی جوامع اسلامی استیلا یافته ، منابع مادی و ذخایر زیر زمینی آنها را به غارت ببرند و عجز و یاس را بر جوامع اسلامی حاکم گردانند. پیروزی انقلاب اسلامی در این عرصه توانست بر این اندیشه و عمکرد آنان غلبه کرده و با ایجاد نهضت مردمی اسلام ، بر آنان فائق آید.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا