سیاسی

نقش مجمع فقه اسلامی در فضای جدید منطقه مهم و تأثیرگذار است

نقش مجمع فقه اسلامی در فضای جدید منطقه مهم و تأثیرگذار است



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و مصطفی سانو دبیرکل مجمع فقه اسلامی سازمان همکاری اسلامی که برای شرکت در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران به سر می‌برد، گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار نقش مجمع فقه اسلامی در فضای جدید منطقه را مهم و تأثیرگذار دانست و اهمیت افزایش تعاملات میان اندیشمندان جهان اسلام برای تقویت وحدت اسلامی و مقابله با چالش‌های فراروی امت اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین بر لزوم همفکری و هماهنگی برای مقابله قاطع و هوشمندانه با حرکات خزنده و اقدامات موهنی همچون اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی تاکید کرد و بر آمادگی کشورمان برای همکاری با مجمع فقه اسلامی در این زمینه تصریح کرد.

مصطفی سانو دبیرکل مجمع فقه اسلامی سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار ضمن اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و تشکر از ابتکارات و تلاش‌های ارزنده کشورمان در جهت وحدت امت اسلامی و تقریب میان مذاهب اسلامی، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مجمع فقه اسلامی ارائه کرد.

وی ضمن استقبال از حضور و مشارکت بیشتر علما و اندیشمندان کشورمان در برنامه‌های مجمع فقه اسلامی، خواستار حمایت بیشتر جمهوری اسلامی ایران از مجمع فقه اسلامی گردید.

مصطفی سانو همچنین ضمن اشاره به خدمات و فعالیت‌های ارزشمند آیت اله تسخیری در ایجاد و تقویت مجمع فقه اسلامی، یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

در این دیدار راه‌های تقویت تعاملات و همکاری‌های کشورمان با مجمع فقه اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا