اجتماعی

از وقوع گردوخاک تا سیلاب در برخی استان ها

از وقوع گردوخاک تا سیلاب در برخی استان ها



به گزارش خبرگزاری مهر، روز جمعه برای خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی و هشدار نارنجی صادر شده است.

در سایر مناطق خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و همچنین استان‌های خراسان شمالی، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، تهران، قزوین، البرز، قم، مرکزی و شمال فارس نیز با توجه به وزش باد و گردوخاک، هشدار زرد صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان‌ها است.

همچنین روز جمعه هشدار زرد رگبار باران و وزش باد شدید موقت برای شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات مازندران، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان برقرار است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط نمایند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا