اخبار سربازی و نظام وظیفه

سربازان منقضی خدمت۳۰فروردین ۹۸ تا۳۰آذر ۹۸ در ماهرسان ثبت نام کنند

سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آنجا که هدف قرارگاه مهارت آموزی، مهارت آموزی برای اشتغال است لذا برای اشتغال باید کارکنان وظیفه دارای پایان خدمت به مدت دو سال رصد، هدایت، تسهیل گری و حمایت مالی شوند تا به اشتغال برسند.

سردار فرحی افزود: هدف عمده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی آماده سازی جوانان سرباز برای ورود به بازار کار است در نتیجه برای مدیریت این موضوع سامانه ماهرسان راه اندازی شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: جوانان پس از پایان خدمت وارد این سامانه شده و قرارگاه تلاش می‌کند در طول مدت دو سال بتواند با هدایت، تسهیل گری و حمایت از سربازان، آنها را به اشتغال برساند.

وی گفت: حمایت‌های مالی از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوط به اشتغال مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های طرف تفاهم و کلیه مراکزی که به نحوی با مسئله اشتغال ارتباط دارند، انجام می‌شود.

سردار فرحی ادامه داد: سامانه ماهرسان شروع کار آزمایشی داشته و افرادی که خدمت آنها از تاریخ ۳۰ فروردین ۹۸ تا ۳۰ آذر ۹۸ تمام شده در این سامانه ثبت نام می‌کنند.

به گفته وی افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند دو گروه هستند عده‌ای که از سوی قرارگاه مهارت آموزی آموزش مهارت‌ها را دیده‌اند و دومین گروه، عده‌ای که هنوز آموزش مهارت آموزی را ندیده‌اند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: در نتیجه به صورت آزمایشی از سربازان منقضی خدمت ۳۰ فروردین ۹۸ تا ۳۰ آذر ۹۸ دعوت می‌شود تا در سامانه ماهرسان به آدرس Http.//mahersan.ansarbank.ir ثبت نام کنند.

منبع:مهر

پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا