سیاسی

ملت‌های جهان خواستار اتمام جنایات اسراییل در غزه هستند

ملت‌های جهان خواستار اتمام جنایات اسراییل در غزه هستند



به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای نشست «نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه» با اشاره به برگزاری همایش تهران درباره فلسطین همزمان با تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، به تلاش‌های مشترک در عرصه بین‌المللی برای پایان‌دادن به جنگ و نسل‌کشی در حال وقوع در غزه اشاره کرد و گفت: رفع محاصره، گشایش مرزها برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و مخالفت با کوچ اجباری ساکنان غزه، از جمله اصلی‌ترین اولویت‌های مد نظر جامعه جهانی است.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: این خواست جهانی در قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خود را با ۱۵۳ رأی کشورهای مختلف به عنوان صدای افکار عمومی جهان نشان داد و جهان با این قطعنامه بر ضرورت توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها و برقراری آتش‌بس پایدار، تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ملت‌های دنیا در تجمعات چند صد هزار نفری خود به وضوح نشان دادند که خواستار پایان‌بخشیدن به این وضعیت و اتمام جنایات رژیم صهیونیستی هستند؛ در این شرایط، شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود که حفاظت از صلح است، عمل کند و انتظار می‌رود فشارها بر آمریکا که تنها کشور مخالف قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت بوده، باعث شده باشد که آمریکا صدای مخالفت جهانیان را بشنود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد کنفرانس تهران با حضور نمایندگانی از طیف‌های مختلف از نخبگان جهان، موجب تشدید فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن و تقویت همبستگی جهانی با مردم فلسطین شود.

لازم به ذکر است؛ جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و همچنین تعدادی از نخبگان فعالان عرصه عمومی و رسانه‌ای ایران نیز در این نشست‌های تخصصی همایش تهران حضور دارند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا