سیاسی

جای خالی کارهای بزرگ فرهنگی و هنری درباره دفاع مقدس احساس می‌شود

جای خالی کارهای بزرگ فرهنگی و هنری درباره دفاع مقدس احساس می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تاکید بر اینکه خوزستان در امتحان بزرگ دفاع مقدس نقش سنگر مقدم را داشت، گفتند: خوزستان منبع تولید درس‌های فراموش نشدنی فرهنگی و هویتی برای ملت ایران است و جای یک کار بزرگ فرهنگی درمورد خوزستان خالی است.

ایشان برزگداشت یاد شهدا را درس، انگیزه‌بخش و ادای حق خواندند و افزودند: در دوران دفاع مقدس مقاومت عجیب شهرهای مختلف خوزستان هم‌چون آبادان، دزفول، اهواز، شادگان، حمیدیه، سوسنگرد و خرمشهر به‌عنوان قلب مقاومت پدیده‌ای کم‌نظیر بود که نام این شهرها را جاودانه کرد و همین مقاومت‌ها سرنوشت امتحان بزرگ ملت ایران را نیز تعیین کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام از سراسر ایران در خوزستان و شجاعت و ایستادگی شهدا و چهره‌های ملی هم‌چون محمد جهان‌آرا، علی هاشمی و سید حسین علم‌الهدی خاطر نشان کردند: خوزستان در دوران دفاع مقدس مظهر همبستگی ملی و گره خوردن فکرها و دل‌ها و اراده‌ها شد که این، درس بزرگی برای امروز و فردای کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خوزستان را منبع ثروت‌های طبیعی هم‌چون کشاورزی، نفت و صنعت خواندند و گفتند: خوزستان علاوه بر منابع طبیعی، منبع تولید فرهنگی و درس‌های فراموش نشدنی فرهنگی و هویتی برای ملت ایران است.

ایشان افرودند: پشت صحنه تا متن هر کدام از اتفاقات، عملیات‌ها و مقاومت‌هایی که در جای جای خوزستان روی داده، می‌تواند دستمایه تولید صدها کار بزرگ هنری و فرهنگی هم‌چون فیلم، سریال و کتاب قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: هرچه بیشتر در جزئیات حوادث و رویدادهای خوزستان تأمل می‌شود، انسان جای خالی یک حرکت بزرگ فرهنگی را احساس می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: عامل اصلی معجزه خوزستان، ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی بود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا