اخبار سربازی و نظام وظیفه

برنامه ستادکل برای مهارت آموزی سربازان

به گزارش همسو نیوز سردار سید مهدی فرحی، ظهر یکشنبه در نشست خبری همایش سراسری «پنجه‌های کارآمد-سربازان ماهر»، اظهار کرد: اگر سربازی بخواهد مهارتی کسب کند باید چند شاخص داشته باشد. اول اینکه مهارت با کیفیت باشد.

وی افزود: مولفه دوم برای مهارت آموزی بخش اثربخشی است، بزرگترین تعریف اثربخشی این است که منجر به شغل شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: برای اینکه بخواهیم مهارتی به سربازان بدهیم که هم کیفیت داشته باشد و هم اثر داشته باشد تصمیم گرفتیم تا تا قبل از دوران سربازی این مهارت‌ها را به مشمولان ارائه دهیم.

وی گفت: زمان ۲۱ ماه سربازی برای بازه مهارت آموزی کفایت را نمی‌کند، پس گام های مهارت آموزی را افزایش دادیم.

سردار فرحی گفت: وزارت خانه های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت عمدتا خروجی‌هایشان ورودی‌های سربازی هستند و اگر بتوانیم با این سه وزارتخانه کارمان را جلو ببریم ورودی سربازی ما سربازان مهارت آموخته است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه تصریح کرد: در همین راستا قرار شده است یکشنبه هفته آینده همایشی را تحت عنوان «پنجه‌های کارآمد-سربازان ماهر» را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: دو و نیم سال از عمر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گذشته است. 

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ادامه داد: تا سال ۱۴۰۱ قرار شده بحث مهارت‌آموزی را به تمام سربازان منتقل کنیم و در آن سال سربازی نداشته باشیم که بدون کسب مهارت ترخیص شود.

وی با بیان اینکه مهارت ها باید دارای کیفیت باشد، گفت: به طور مثال سرباز باید مهارتی که به آن علاقه‌مند است را آموزش ببیند همچنین مهارت باید اثربخش باشد یعنی منجر به شغل شود، مهارتی که منجر به اشتغال نشود، بی‌فایده است.

فرحی ادامه داد: برای اینکه سربازان مهارتی با کیفیت و اثربخشی آموزش ببینند، ۲۱ ماه مدت خدمت برای رسیدن به کیفیت مهارت‌آموزی کافی نیست به همین دلیل گامهای مهارت‌آموزی را توسعه دادیم، باید پیش از خدمت به جوانان فرصت داده شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به توزیع سربازان در ۱۵ هزار نقطه کشور، تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه شامل وزارت آموزش و پرورش، علوم و بهداشت در این زمینه نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم سربازان مهارت‌دیده قبل از خدمت را در زمان خدمت بکارگیری موثر کنیم، افزود: قرار شد همایشی در این رابطه در هفته آینده برگزار شود.

فرحی با بیان اینکه به ۵۱۲ مهارت مربوطه نیازمندیم، متذکر شد: مطالعه میدانی کردیم، سازمان‌های مختلف را بررسی کردیم و در گام روم مطالعه میدانی داخل کشور انجام دادیم مثل جهاد دانشگاهی و…، و نیازهای نیروهای مسلح که به سرباز می‌خواهند بدهند مشخص کردیم و بعد سراغ وزارت کار رفتیم و آمایش منطقه‌ای و استانی انجام دادیم که به ازای هر استان شرایط اقلیمی به چه صورت است و از داخل اینها ۵۱۲ مهارت که شانس اشتغال دارد و آینده شغلی تصمین شده است را بدست آوردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا