استان ها

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه فرهنگی دارند

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه فرهنگی دارند



به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی روز شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان، گفت: این شورا یکی از شوراهای مهم استان است که باید مسائل اجتماعی را با حساسیت و با روش‌های علمی بررسی کند.

وی آمار برخی آسیب‌های اجتماعی مانند افسردگی دانش‌آموزان را نگران‌کننده دانست و گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بیش از آن که منشأ اقتصادی و معیشتی داشته باشد، ریشه فرهنگی دارد و ناشی از خلاءهای فرهنگی مانند گسست خانوادگی است.

محمدی با تاکید بر ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی، گفت: باید به سنت‌های اصیل خود برگردیم و مسائل را با روش علمی ریشه‌یابی کنیم در غیر این صورت با مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعتبارات مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: این اعتبارات برای اولین بار در اختیار وزارت کشور قرار گرفته و در استان نیز با نظارت استانداری و طی تفاهم‌نامه به ۲۵ دستگاه استانی پرداخت می‌شود.

وی از این دستگاه‌ها خواست تا گزارش عملکرد خود در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی را ماهانه به شورای اجتماعی استان گزارش کنند.

محمدی همچنین برگزاری جشنواره کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا و طرح شوق زندگی توسط بهزیستی استان را اقدامی مثبت در حوزه اجتماعی دانست و بر استمرار برگزاری چنین رویدادهایی تاکید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از دستگاه‌های همکار در برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند نیز قدردانی کرد و گفت: با وجود تبلیغات سو دشمنان، مردم استان همگام با مردم سراسر کشور در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، حضور پرشوری در انتخابات داشتند و این انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا