استان ها

دستگاه عدلیه به تقویت وثوق مردم کمک کند

دستگاه عدلیه به تقویت وثوق مردم کمک کند



به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بازرسی و دادستانی به موضوع ترک فعل مدیران ورود پیدا کرده و اجازه ندهند تا حق و حقوق مردم پایمال شود.

وی به موضوع عدالت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا باید فصل‌الخطاب در صدور آرا بوده و در اجرای قانون و حفظ عدالت دقت و مراقبت بیشتر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اصلاح تلقی و باور مردم را در جامعه بسیار مهم اعلام کرد و ادامه داد: اگر این باور و اعتماد مردم اصلاح شود دستگاه قضا را مرجع و پناهگاه رسیدگی به جرایم و بی‌قانونی‌ها تلقی خواهند کرد.

آیت‌الله عاملی اصلاح قوانین ناکارآمد و پیشگیری از وقوع جرایم را در کنار رعایت اصل بهداشت قضائی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با قوانین پیشرفته و سیستم هوشمند می‌توان بهترین فرآیند اصلاح را در جامعه انجام داده تا کسی حق تعدی به حقوق مردم را نداشته باشد.

وی اضافه کرد: نمونه این بی‌توجهی و غفلت در قراردادهای مسکن مهر و یا تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بوده که آسیب‌های جدی را برای گروه‌های مختلف به همراه داشته است.

امام جمعه اردبیل احیای غرور مقدس مردم را در سایه رفع ایرادات و اشکالات در نظام قضائی کشور یادآور شد و بیان کرد: باید به سمت تصویب قوانین مترقی و تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها حرکت کرده تا از ورود پرونده‌های کثیر به دستگاه قضائی جلوگیری شود.

آیت‌الله عاملی ایجاد بازدارندگی را با تعیین مجازات‌های متناسب یادآور شد و ادامه داد: از کمیسیون قضائی مجلس انتظار می‌رود در اصلاح بسیاری از قوانین ناکارآمد ورود پیدا کرده و آستین همت بالا بزنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخی قوانین در حکم ظلم به استان‌های محروم است که نمونه آن ارزش افزوده و پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در پایتخت است که این نمود و نشانه‌ای از قوانین ظالمانه در حق استان‌های محروم محسوب می‌شود.

آیت‌الله عاملی گفت: برای حفظ آبروی اشخاص بهتر است تا صادر نشدن احکام قطعی مشخصات افراد در رسانه‌ها منتشر نشود و در کنار آن با مراقبت بیشتر جلوی مفاسد اقتصادی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: انتشار اخبار کذب و دروغ در این حوزه بزرگترین ضربه را به باور مردم وارد می‌کند و آرزو داریم دستگاه قضا در مرتبه‌ای از اقتدار و عینیت قرار گیرد که با کوچک‌ترین ارتعاش و حرکت خلاف قوانین و مقررات، اصلاح‌گری مورد توجه قرار گیرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا