ورزشی

هندبال ایران با نیوزلند، چین و کره جنوبی هم گروه شد

هندبال ایران با نیوزلند، چین و کره جنوبی هم گروه شد



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه‌کشی بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا جمعه شب ۱۹ آبان ماه با حضور نمایندگان ۱۶ کشور در محل برگزاری این بازی ها در بحرین برگزار شد و تیم ایران در گروه دوم با تیم های کره جنوبی، چین، نیوزلند هم گروه شد.

در این مراسم که به صورت زنده در شبکه های اجتماعی پخش شد، قرعه کشی رقابت ها توسط ۷ کاپیتان اداوار گذشته تیم ملی هندبال بحرین میزبان این رقابت ها برگزارشد.

در ابتدا قرعه کشی سید دو (کویت، کره جنوبی، عراق و امارات متحده عربی) و سید ۳( هنگ کنگ، هند و عمان) انجام گردید. سپس با توجه به انصراف استرالیا که در سید ۳ قرار داشت، با تصمیم فدراسیون هندبال آسیا، قرعه کشی بین چهار تیم سید ۴ یعنی ژاپن، چین، چین تایپه و نیوزیلند به همراه قزاقستان که جایگزین استرالیا در سید ۳ شده، انجام شد تا مشخص شود کدام تیم می‌تواند در سید ۳ بجای استرالیا قرار بگیرد که در نهایت چین در سید ۳ قرار گرفت و راهی گروه B شد. سپس قرعه کشی سید ۴ برگزار شد.

در نهایت نیز قرعه کشی سرگروه ها در این رقابت ها انجام شد که ابتدا بحرین به عنوان میزبان رقابت ها پس از بحث و تبادل نظر کادرفنی تیم ملی این کشور که مدتی زمان برد، سرگروهی گروه D را انتخاب کرد. سپس قرعه کشی بین ایران، قطر و عربستان برای تعیین سایر سرگروه ها انجام شد که ایران راهی گروه B شد.

در پایان این مراسم گروه بندی دور مقدمات مسابقات به شرح زیر اعلام شد:

گروه A:
عمان- کویت- چین تایپه – قطر

گروه B:
کره جنوبی- چین – نیوزلند – ایران

گروه C:
عراق – هند – ژاپن -عربستان

گروه D:
امارات – هنگ کنگ – قزاقستان – بحرین

تیم ملی هندبال مردان ایران در دوره قبل این رقابت ها که در عربستان برگزار شده بود در رده چهارم ایستاد و توانست برای دومین مرتبه سهمیه رقابت های قهرمانی جهان را از آن خود کند.

دو کشور نیوزلند و استرالیا هم از این دوره در قرعه مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفتند اما با توجه به انصراف استرالیا تیم قزاقستان جایگزین این تیم در سید سوم گردید.

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ کرواسی، دانمارک و نروژ از ۱۱ تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴( ۲۱ دی تا ۲ بهمن ماه سال جاری) در منامه بحرین برگزار می‌شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا