اجتماعی

حمایت تمام قد وزارت میراث‌فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان

حمایت تمام قد وزارت میراث‌فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله ضرغامی شامگاه چهارشنبه در بازدیدی از غرفه خوزستان در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: طرح مضیف و پذیرایی در بخش ورودی غرفه نشان از یکی از شایسته‌ترین و شجاع‌ترین اقوام ایران یعنی مردم عرب خوزستان، دارد.

ضرغامی با تاکید بر اهمیت نمایش آئین برجسته و شایسته قوم عرب ایران به گردشگران، همکاران خود در میراث‌فرهنگی خوزستان را به جهت حمایت از برگزاری آئین‌های مختلف اقوام و حضور در نمایشگاه تحسین کرد.

وی اظهار کرد: سیاه چادر و آئین‌های قوم بختیاری نیز یک نماد فرهنگی از سبک زندگی این قوم اصیل است. زندگی پرشور مردم با گویش‌های مختلف در گستره خوزستان با طبیعتی زیبا و چهار فصل، از کوه‌های سر به فلک کشیده و سواحل نیل‌گون خلیج فارس نشان دهنده اتحاد اقوام ایرانی است.

ضرغامی همچنین از بخش معرفی پتانسیل‌های گردشگری و صنایع‌دستی دزفول بازدید کرد و با توجه به اینکه دزفول به عنوان شهر جهانی کپوبافی برگزیده شده است، نوید برگزاری باشکوه جشن جهانی شدن دزفول را به مردم خوزستان داد.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: به‌منظور فراهم‌کردن تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری، گفتگوهایی صورت گرفته و بخش‌هایی از ظرفیت‌های گردشگری نیز در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی به مشکلات زیرساختی در دسترسی به مناطق گردشگری اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکلات، جلساتی در حال برگزاری است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در پایان اظهار کرد: در حوزه ورزش‌های زمستانی، جدول و تقویم گردشگری کشور تنظیم شده و جایگزینی‌های مناسبی انجام شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا