سیاسی

تعیین دو وظیفه مهم برای مسوولان اجرایی در ارتباط با انتخابات

تعیین دو وظیفه مهم برای مسوولان اجرایی در ارتباط با انتخابات



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید «ابراهیم رئیسی» صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به سخنان مهم روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات، ضمن سرنوشت‌ساز دانستن حضور مردم در انتخابات، بر بسیج همه امکانات دولت برای فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در این انتخابات تاکید کرد.

رئیس جمهور درباره انتخابات دو وظیفه مشخص برای دولت برشمرد و افزود: اعضای دولت و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در وهله اول باید با تلاش برای رفع مشکلات و گشودن گره‌ها در جامعه و مردم امیدآفرینی و انگیزه آنها را برای مشارکت اجتماعی ارتقا دهند و در وهله دوم نیز مسؤول هر کدام از دستگاه‌های دولتی باید برای عملی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مسؤولیت خود برنامه‌ریزی کرده و ملزومات برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.

در این جلسه دستور قبلی رئیس جمهور برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۱۰ هزار نفر از شاغلین صنایع دستی و راهنمایان گردشگری، مطرح و مقرر گردید سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع را با فوریت اجرا نمایند.

در جلسه امروز هیأت دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقدامات دولت برای تسویه پاداش پایان خدمت جمعی از بازنشستگان، از پرداخت مطالبات ۶۵ درصد از بازنشستگان با رقمی معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقیمانده نیز تا یکی دو هفته آتی پرداخت می‌شود.

منظور همچنین با اشاره به توضیحات روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس درباره خدمات و اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت و درمان، با بی‌نظیر توصیف کردن خدمات دولت مردمی در این حوزه اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳ و نیم میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۲۹۵ هزار میلیارد تومان نیز به شکل ریالی به وزارت بهداشت تخصیص داده شده است و مجموع تخت‌های جدید بیمارستانی که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند به ۷ هزار تخت بالغ می‌شود و هزار خانه بهداشت جدید نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در گزارشی از پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های اشتغالزایی در ۳ فصل گذشته، از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور و افزایش فرصت‌های شغلی دائمی و ماندگار و کاهش فرصت‌های شغلی موقت خبر داد و خاطرنشان کرد: هر چند هنوز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان بالاست، اما آمارها در این عرصه نیز کاهشی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از اعزام ۵۱۲ هزار نفر از ایثارگران به سفر از سوی این بنیاد خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۲ نفر به حج و عتبات اعزام شده‌اند. ضمن اینکه هزار جانباز قطع نخاعی نیز با دریافت حق پرستاری و همیاری به سفر اعزام شده‌اند که از این تعداد ۳۶۰ نفر مشهد را به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه از هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای «مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو» گزارشی ارائه کرد.

رئیسی نیز با اشاره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم و عنایت مکرر ایشان نسبت به دولت و همچنین گزارش وزیر ورزش و جوانان، از حمایت‌های مقام معظم رهبری نسبت به دولت و اقشار مختلف از جمله ورزشکاران خصوصاً قهرمانان صمیمانه قدردانی کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا