سیاسی

انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد

انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: در روز ۲۵ ماه محرم الحرام اوج مصائب امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت قرار داریم و همچنین روز شهادت امام سجاد (ع) هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد حادثه عاشورا تبیین کننده دو واقعیت و دو تحول مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: در یک فاصله کوتاهی در مسیر حرکت امام حسین (ع) از مکه به کوفه انقلاب عظیمی رخ داد. یک مکتب فکری و سیاسی مبتنی بر بصیرت و دانش و معرفت تا مرز شهادت شکل گرفت. مدرسه‌ای که امام حسین (ع) تاسیس کردند شاگردانی را پذیرفت که این شاگردان برجسته‌ترین فارغ التحصیلان این مدرسه شدند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سخنرانی امام حسین (ع) در آستانه ورود به کربلا، خاطرنشان کرد: حضرت در سخنرانی خود فرمودند چه می‌گوئید ای کسانی که حسین را به سقوط دعوت می‌کنید مگر نمی‌بینید که بر حق عمل نمی‌شود؟ من فرزند پیامبر برای مبارزه با منکر و اقامه حق آماده‌ام و تا مرز شهادت با کسانی که در کرسی پیامبر اعظم (ص) نشسته‌اند مبارزه کنم.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: به واسطه مدرسه عاشورا است که امروز سوریه را از چنگال آمریکا خارج کرده است. این مدرسه است که یمن را به نماد مقاومت تبدیل کرده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سخنی از شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه بازیگری شکست خورده و منفعل بود، افزود: این مردان عاشورایی رژیمی را که با تهدید امنیت خود را خلق کرده بود را به شکست وادار کردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: مدرسه عاشورایی است که جنگ ۳۳ روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی را خلق می‌کند. این مدرسه است که شهید سردار سلیمانی‌ها و شهدای دفاع مقدس را تربیت کرده است.

وی گفت: در مقابل رژیم شکست خورده صهیونیستی می‌گوید حزب الله پس از جنگ مورد توجه جهان اسلام قرار گرفت. ملت‌ها به تحسین او قیام کردند. ۴ میلیون لبنانی نماد عزت و افتخار جهان عرب شدند که اینها به برکت مدرسه عاشوراست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی نبود و دفاع مقدس به نماد اقتدار ایران تبدیل نمی‌شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ضمن تبریک راهیابی ملی پوشان نوجوان ایرانی به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقه والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به جامعه ورزشکاران کشور، افزود: این موفقیت تحسین برانگیز در عرصه مسابقات جهانی حکایت از مدیریت شایسته مدیران ارشد حوزه ورزش کشور دارد.

وی ادامه داد: برای ورزشکاران کشور و همه افرادی که برای ایران در عرصه‌های مختلف افتخار می‌آفرینند آرزوی سعادت و توفیق داریم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به آغاز مرحله اول ثبت نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه و تعیین کننده نهاد قانونگذاری در تصمیم سازی و نظارت و ارتقا کارایی و اقتدار ملی در این خطبه عرایضم را به این نکته مهم سیاسی و اجتماعی اختصاص می‌دهم. اولاً باید به این اصل محوری توجه داشت که مردم سالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است.

خطیب نماز جمعه گفت: نظام سیاسی مبتنی بر اصول و مبانی وحیانی بر اراده استوار ملت، ملت تربیت یافته مدرسه قرآن و عترت استوار است. اگر این پیوند بین نظام و ملت نبود قطعاً ما امروز در این موقعیت از اقتدار نبودیم.

وی با بیان اینکه در متن نظام اسلامی مردم سالاری نهادینه شده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فاصله نزدیک به یکسال انتخابات در فروردین ماه سال جاری در دیدار با مسئولین نظام راهبرد جمهوری اسلامی را در انتخابات پیش رو تبیین فرمودند و بر چند اصل کلیدی و محوری تاکید کردند که یکی از آنها رابطه قدرت و مردم سالاری است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: رهبری تاکید داشتند قدرت برآمده از اراده مردم است. انتخابات آئینه حضور سیاسی و ایفای نقش اجتماعی مردم است. انتخابات قوت و قدرت ملت دولت و کشور را به نمایش می‌گذارد. فرمایشات رهبری در این حوزه‌ها بسیار شفاف است.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر حاکمیت ملت و حضور مردم در عرصه مهم اداره کشور است، تصریح کرد: رهبری فرمودند انتخابات بر ۴ راهبرد محوری مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت استوار است و مسئولین نظام را به تبیین این راهبردها دعوت کردند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در راهبرد سلامت همه سیاست مداران منصف اذعان داند که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دارای کارنامه بسیار درخشانی است، با این همه سکاندار نظام بر اهتمام این راهبرد اعتماد آفرین که از مهم‌ترین ارکان افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار سیاسی در نظام مردم سالاری دینی است، تاکید می‌کنند.

وی با اشاره به راهبرد مشارکت در انتخابات، یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام استبدادی و تدوین قانون اساسی راه برای مشارکت ملت بزرگ ایران و اداره کشور به دست توانای ملت گشوده شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: عزت و استقلالی که امروز شاهد آن هستیم بدون تردید دستاورد مردم سالاری دینی و اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین قهرمانان غزه و کرانه باختری را از حلقوم و چنگال آمریکا خارج کرد.

راه افزایش قدرت کشور ارتقا سطح مشارکت مردم است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: راه افزایش قدرت در برابر زیاده خواهی زیاده خواهان و افزایش اقتدار ملی با ارتقا سطح مشارکت مردم و رقابت در انتخابات است.

وی تصریح کرد: دولتمردان محترم در این راستا جدی حرکت کنند و خطاب به چهره‌های عالم، هوشمند و فهیم که مسائل کشور را می‌فهمند، عرض می‌کنم دانش حکمرانی، دانش اصیل و دشوار برای خدمت به عامه مردم و جامعه است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: حکمرانی دانش پیچیده‌ای است که ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی سیاسی و اجتماعی و… فراهم می‌آورد. به هر میزان که به چالش‌های پیش رو جامعه افزوده شود تلاش برای بهبود مناسبات بین حکمرانان و مردم بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: هرگاه ساحت حکمرانی ساحت عمل و اقدام خردمندان و اندیشمندان متعهد و پاک سیرت و پاک دست باشد به توسعه و ارتقا عدالت اجتماعی می‌انجامد و سرمایه اجتماعی و امید افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تشکر از ثبت نام کنندگان در انتخابات، یادآور شد: کسانی که اعتقاد دارند این تورم ریشه در کسری بودجه سالانه کشور دارد، با اصلاح ساختار بودجه ریزی می‌شود در مسیر مهار تورم گام برداشت. کسانی که توجه دارند که باید منابع ملی را پس‌انداز کرد باید صندوق ذخایر ارزی را به یک صندوق قدرتمند تبدیل کرد برای ورود به این صحنه آماده باشند.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش هزینه‌های جاری و تأمین این هزینه‌ها از منابع نامشروع، استقراض از بانک مرکزی بر مشکلات کشور افزوده می‌شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا