سیاسی

کسانی که راه خود را از ولایت جدا کردند، به دامن دشمن غلطیدند

کسانی که راه خود را از ولایت جدا کردند، به دامن دشمن غلطیدند



به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی در کنگره ۱۴۰۰۰ شهید کارگری کشور و در جمع خانواده شهدا، بسیجیان و مدیران شرکت کارخانجات داروپخش با تبریک هفته بسیج، به جایگاه والای شهید در اسلام و قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات متعدد قرآن از جمله این آیات سوره یس «قیل ادخل الجنة، قال یا لیت قومی یعلمون بما غفرلی ربی و جعلنی من المکرمین» شهدا مورد اکرام الهی بوده و جایگاه والایی نزد خدای متعال دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهدا نیازی به تجلیل ما ندارند در اعلی علیین متنعم به نعمت‌های الهی هستند، اما ما نیاز مبرم داریم که با گرامی‌داشت و تبیین ابعاد شخصیت آنان، کمالات معنوی این اسوه‌های متعالی را سرمشق زندگی فردی و اجتماعی قرار دهیم و در جامعه ترویج کنیم تا فرهنگ فداکاری و ایثار همواره در جامعه زنده باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدای کارگر از پیش قراولان و طلایه‌داران حضور در جبهه‌های نبرد بودند و پس از دانش آموزان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند، اظهار کرد: شهدای جامعه کارگری آگاهانه و مخلصانه در این مسیر نورانی گام نهادند و از دو فضیلت «شهادت» و «کار و تلاش» که در اسلام بر آن تاکید شده، بهره‌مند شدند.

حسینی با اشاره به ارزش کار و تلاش در اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام و انبیای الهی و ائمه اطهار خود اهل کار بودند و به کار و کارگران بها می‌دادند به گونه‌ای که پیامبر اعظم هنگام بازگشت از جنگ تبوک به دستان پینه بسته سعد انصاری بوسه زد و فرمود: این دست آتش جهنم را نمی بیند.

وی افزود: کار کردن نه تنها عار نیست بلکه مایه مباهات و افتخار است و کشوری سربلند و قدرتمند است که از سرمایه نیروی انسانی توانمند برخوردار می‌باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس هم با حضور در خط مقدم نبرد مظهر ایثار و فداکاری بود و هم در پشت جبهه با کار و تلاش چرخه اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد و نیازهای رزمندگان از جمله ادوات نظامی را تأمین می‌کرد به همین جهت، رژیم بعثی واحدهای صنعتی و تولیدی را مورد حمله و بمباران قرار می‌داد یعنی کارگران هم در جبهه‌های نبرد و هم در محل کار در معرض هجمه دشمن بودند و در این جهاد مقدس ۱۴ هزار شهید سرافراز تقدیم کردند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تک تک شهدا ستارگان درخشان معرفت، ایثار، فداکاری و شجاعت هستند از شهید سلیمانی و شهید برونسی یاد کرد و گفت: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در یک خانواده متدین و محروم روستایی در قنات ملک رابر پرورش یافت و از دوران نوجوانی به همراه پدر به کار مشغول بود و سختی‌های فراوانی را پشت سر گذاشت و پس از انقلاب به سپاه پیوست و به خاطر استعداد، ایمان، اخلاص، تقوا، تواضع و شجاعت مراحل رشد و تعالی را به سرعت در نوردید و محبوب دل‌های آزادگان جهان شد.

معاون رئیس جمهور افزود: شهید برونسی نیز قبل از انقلاب یک بنا بود البته کارگری که اهل درک و فهم و مبارزه سیاسی بود و با حضرت آقا در ارتباط بود حتی زمانی که مرادش در ایرانشهر در تبعید بود. در آغاز جنگ به عنوان رزمنده به جبهه‌های نبرد شتافت و سیر مراحل تکاملی را طی کرد؛ از جمله در عملیات فتح المبین به عنوان فرمانده گردان خط شکن به مجاهدت پرداخت و سرانجام پس از بارها مجروح شدن، در عملیات بدر که فرمانده تیپ جواد الائمه بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد شهید برونسی می‌فرماید به نظر من شهید برونسی و امثال او را باید نماد حقیقت پرورش انسان‌های بزرگ با معیارهای الهی و اسلامی، نه با معیارهای ظاهری و معمولی به حساب آورد و هر چه از این بزرگوار و از این بزرگوارها تجلیل بکنید زیاد نیست و به جا است.

معاون رئیس جمهور گفت: یکایک ۱۴۰۰۰ شهید کارگری اسوه‌های ایمان، ایثار و اخلاص هستند که باید ویژگی‌ها و ابعاد شخصیت آنان به عنوان الگوهای ماندگار به نوجوانان و جوانان عاشق قهرمان معرفی شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به روحیه ولایت پذیری و ایمان شهید عبدالحسین برونسی اظهار کرد: این شهید والا مقام در وصیت‌نامه خود جوانان را به قرائت و انس با قرآن و مدد جستن از کتاب خدا فرا می‌خواند و به همگان توصیه می‌کند که مو به مو به حرف ولایت عمل کنند.

وی تاکید کرد: در ۴۵ سال گذشته کسانی که راه خود را از ولایت جدا کردند ناگزیر به دامن آمریکا، انگلیس، اسرائیل و صدام غلطیدند و امروز می‌بینم در حالی که دنیا علیه جنایات رژیم صهیونیستی به پا خاسته، معاندان جمهوری اسلامی ایران در چنان ضلالت و منجلابی غرق شده‌اند که حتی نسل کشی و کشتار حدود ۶۰۰۰ کودک مظلوم غزه را محکوم نمی‌کنند چرا که از دلخور شدن اربابانشان هراس دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از نقش کارگران در خودکفایی و کاهش وابستگی کشور و تولیداتی که به بازارهای جهانی راه یافته است، تجلیل کرد و گفت: پیش از انقلاب کشوری کاملاً وابسته بودیم و از محصولات کشاورزی تا صنعتی محتاج بیگانگان بودیم و اگر در داخل کشور هم در حوزه معدن، صنعت و نفت اقدامی می‌شد آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کاملاً آن را تحت کنترل خود داشتند و اجازه نمی‌دادند جوانان متخصص کشورمان کار را در دست بگیرند، اما پس از انقلاب با روحیه خودباوری و اعتماد به نفسی که با دم مسیحایی امام راحل در جامعه ایجاد شد، تحولات شگرفی رخ داد که امروز با دستاوردها و نوآوری‌های شگفت‌انگیزی مواجه هستیم که حتی دشمنان این مرز و بوم هم بدان اذعان دارند و نمی‌توانند قدرت و عزت ملت ایران را کتمان و انکار کنند.

حسینی افزود: در ۲۵ ماه گذشته که آیت الله رئیسی سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفت خدمت رسانی همه جانبه به مردم و گره گشایی از مشکلات کشور با قدرت و قوت در دستور کار قرار گرفت و توفیقات فراوانی عاید گشت، برای نمونه در این مدت بالغ بر ۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشت و با تکمیل زیرساخت‌های کشور شرایط روز به روز بهبود یافت.

معاون رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تجلیل از ایمان و استقامت مردم فلسطین و غزه اظهار داشت: اگر بخاطر تبعات ناشی از جنگ، در تل آویو علیه نتانیاهو به ویژه از سوی خانواده‌های اسرا تظاهرات و اعتراض صورت می‌گیرد اما مردم غزه به رغم همه جنایت‌های ناجوانمردانه صهیونیست‌ها، با اعتقاد و ایمان راسخ و صبر و استقامت از حماس و جهاد اسلامی حمایت می‌کنند و علیرغم آلام و مصائب فراوان سخنی علیه مقاومت بر زبان جاری نمی‌سازند.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر روزگاری درک ماهیت پلید اسرائیل و برخی دولت‌های غربی به ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس برای افکار عمومی جهان به خاطر فضاسازی غول رسانه‌ای صهیونیست‌ها، امر دشواری بود، امروز خون بی‌گناهان غزه به ویژه کودکان معصوم، وجدان‌های بشری را بیدار کرده است و عموم مردم دنیا به واقعیت رژیم صهیونیستی و حامیان آن پی برده‌اند و در این ۴۸ روز در کشورهای مختلف جهان بالغ بر ۴ هزار تجمع گسترده و اعتراض علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی و حامیانش راه افتاده است و بدون تردید این آگاهی و مطالبه عمومی باعث خواهد شد که رژیم خونخوار صهیونیستی به پایان خط برسد و جهان اسلام و بشریت از شر دیو صفتان و ددمنشان صهیونیستی رهایی یابند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا