استان ها

ساخت پالایشگاه آناهیتا با اعتبار ۱۰۰ همت

ساخت پالایشگاه آناهیتا با اعتبار ۱۰۰ همت



به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به چند خبر مهم و خوب برای این استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۰ همراه با خیرات و برکات بسیاری تا به امروز گام به گام پیش رفته اما بعضی از طرح‌های کلان و راهبردی این سفر همچنان مورد اهتمام، جدیت و پیگیری قرار نگرفته است.

وی همچنین سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را یک دغدغه و نگاه راهبردی برای ایجاد توازن در پیشرفت ایران دانست و افزود: یکی از طرح‌های ویژه در مصوبات سفر مقام معظم رهبری پیگیری پروژه آناهیتا در استان کرمانشاه بود که اکنون ۱۲ سال از آن مصوبه می‌گذرد و تأخیر زیان باری تا به امروز پشت سر گذاشته است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر پیگیری مجدد و مفصل رایزنی‌های بسیار برای پیشرفت پروژه آناهیتا، تصریح کرد: بر همین اساس طی هفته جاری یک تفاهم‌نامه مبارک در قالب یک سند با مشارکت ارکان مهمی از جمله صندوق توسعه ملی، مدیر گروه مالی، وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام گرفت.

صحرایی با اشاره به مشارکت چهار رکن نام برده شده به عنوان مجریان و اعضای مؤثر در نتیجه بخشی پروژه آناهیتا، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در فضای تحریمی قرار داریم سوخت و بنزین یک فرآورده راهبردی و مهم برای کشور بوده که در شرایط مختلف بر زندگی مردم تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم می‌گذارد.

وی ادامه داد: بر اساس تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده خودکفایی کشور از نان شب برای این کشور واجب بوده و پروژه نفتی آناهیتا در استان کرمانشاه نیز از مهم‌ترین پروژه‌ها برای استان و کشور است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تأثیرات راه اندازی پروژه آناهیتا، بیان کرد: با توجه اینکه در قسمت‌های غربی کشور شاهد مشکلاتی در مسئله اشتغال هستیم این پالایشگاه در ابعاد ۵۰۰ هکتاری سرمایه‌گذاری معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی گشایش خوبی برای معضل اشتغالزایی را می‌توان شاهد بود.

صحرایی خاطرنشان کرد: راه اندازی پروژه پالایشگاه آناهیتا برای چهار سال آینده پیش بینی شده که اعتبار در نظر گرفته برای این پروژه معادل ۱۵ تا ۱۶ برابر بودجه سالانه استان کرمانشاه است که در گام نخست این پروژه روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید خواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: با راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا سوخت استان‌های غربی تا حد زیادی تأمین و روند اشتغال آفرینی برای بهبود مناطق غربی را نیز به همراه خواهد داشت.

استاندار همچنین در ادامه به موفقیت سهام سوخت سبز در بازار بورس کشور اشاره کرد و بیان داشت: حضور این سهام از سوی استان کرمانشاه به عنوان اولین نمونه موفق حضور در بازار بورس بین سایر استان‌های کشور اقدام و نمونه خوبی بود که استان کرمانشاه این نمونه بی‌نظیر از حضور در بورس را به نام خود ثبت کرد.

صحرایی در پایان پس از اشاره به فروش خوب سهام سوخت سبز در بازار بورس و کسب ۲ همت اعتبار از این اقدام، یادآور شد: جذب نیروی کار و اشتغال زایی در شرکت سوخت سبز و همچنین پتروشیمی کرمانشاه جریان خوب دیگری است که اشتغال مولد و مفید در استان کرمانشاه را به دنبال خواهد داشت.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا