ورزشی

ادعای یک رئیس: طلاهایی که در هانگژو گرفتیم پیش‌بینی نشده بود

ادعای یک رئیس: طلاهایی که در هانگژو گرفتیم پیش‌بینی نشده بود



به گزارش خبرنگار مهر، پاراتیروکمان از جمله رشته های حاضر در بازی های پاراآسیایی بود که اتفاقا سهم قابل توجهی هم در مدال آوری و جایگاه دومی کاروان «فرزندان ایران» داشت.

تیم اعزامی پاراتیروکمان ایران به بازی های پاراآسیایی متشکل از ۱۱ ورزشکار بود که به غیر از دو نفر، سایر آنها مدال آور شدند طوریکه در مجموع هشت مدال شامل ۵ طلا، یک نقره و ۳ برنز توسط پاراکمانداران به دست آمد.

زهرا نعمتی، غلامرضا رحیمی، علی سینا منشازاده و تیم های دوبل ریکرو مردان و میکس ریکرو در حالی در بازی های پاراآسیایی صاحب مدال طلا شدند که رئیس فدراسیون تیروکمان تاکید دارد کمیته ملی پارالمپیک در پیش بینی های خود هیچ مدال طلایی برای ما کنار نگذاشته بود.

غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۹ مدال نتیجه اعزام یازده کماندار ایران به بازی های پاراآسیایی شد. مدال ما به رنگ طلا بود در حالیکه در دوره پیشین بازی های پاراآسیایی ۲ مدال طلا کسب کرده بودیم. در واقع تعداد طلاهای تیم پاراتیروکمان در این دوره رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.

رئیس فدراسیون تیروکمان تاکید کرد: این در حالی است که کمیته ملی پارالمپیک در ارزیابی و پیش بینی های خود هیچ مدال طلایی برای رشته پاراتیروکمان در نظر نگرفته بود. بهترین رنگ مدالی که برای ما پیش بینی شده بود یک مدال نقره متمایل به طلا بود.

وی تصریح کرد: پاراکمانداران موفق به کسب ۵ مدال طلا شدند در حالیکه اگر با بدشانسی مواجه نمی شدیم می توانستیم ۶ طلا داشته باشیم. محمدرضا زندی باید طلا می گرفت اما با بدشانسی به مدال برنز اکتفا کرد. عرب عامری که در دوبل ریکرو با زهرا نعمتی طلا گرفت می توانست در بخش انفرادی هم مدال طلا یا نقره کسب کند اما در مراحل اولیه حذف شد. تیم کامپوند مردان هم شانس مدال طلا داشت اما پیش از مرحله یک چهارم حذف شد. در هر صورت شانس داشتیم که حداقل یک طلای دیگر هم داشته باشیم.

شعبانی بهار گفت: در مجموع پارتیروکمان ایران در بازی های پاراآسیایی ۵ برابر پیش بینی انجام شده مدال طلا گرفت. خود ما در فدراسیون چنین انتظاری را از پاراکمانداران داشتیم چون به توانایی آنها ایمان داشتیم. این موفقیت را به آنها تبریک می گویم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا