اقتصادی

مانور مقابله با سموم قاچاق کشاورزی در استان سمنان اجرا شد

مانور مقابله با سموم قاچاق کشاورزی در استان سمنان اجرا شد



به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا قاسمی پیش از ظهر پنجشنبه درباره نشست کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این ۳۳ برنامه عملیاتی بیش از سه هزار و ۳۷۷ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: شناسنامه‌دار کردن واحدهای شیمیایی بخش کشاورزی استان سمنان یکی از اقدامات مهم کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری مانور مقابله با سموم قاچاق بخش کشاورزی در همه ۸ شهرستان استان سمنان اضافه کرد در این راستا تعداد ۸۰ مورد بازدید و سرکشی از ۸۰ واحد فروش سموم بخش کشاورزی در استان سمنان انجام شده است.

قاسمی با اشاره به اهداف برگزاری مانور نظارت بر فروشگاه‌های سموم بخش کشاورزی تصریح کرد: این مانورها در راستای مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی، آگاهی بخشی به کارشناسان و بهره‌برداران این بخش، تولید محصولات سالم و افزایش امنیت غذایی و کاهش اثرات زیست محیطی مخرب در حوزه کشاورزی و همچنین جلوگیری از ورود، خرید، توزیع و فروش سموم قاچاق برگزار شده است.

وی با اشاره به نتایج پیگیری‌ها در راستای احداث آزمایشگاه مرجع گیاه پزشکی و دامپزشکی در استان سمنان گفت: با توجه به لزوم وجود این آزمایشگاه و آغاز کار احداث آن در سال ۱۴۰۱، باید اعتبارات لازم برای احداث این آزمایشگاه مرجع پیش بینی شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا