اجتماعی

آخرین جزئیات امدادرسانی در آستارا به دلیل سیل

آخرین جزئیات امدادرسانی در آستارا به دلیل سیل



به گزارش خبرگزاری مهر، هادی سلیمی با اشاره به بارش‌های رگباری و وقوع سیل در شهرستان آستارا از روز گذشته اظهار کرد: تیم‌های امدادی هلال احمر گیلان از بامداد امروز به همراه تجهیزات و خودروهای امدادی و آمبولانس به منطقه سیل‌زده اعزام شدند و در حال امدادرسانی به متاثران از سیل هستند.

وی افزود: چهار مرکز اسکان اضطراری به منظور اقامت افراد و خانوارهای متأثر از سیل در آستارا، لوندویل، کانرود و سیبلی تدارک شده است.

سلیمی‌با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ تیم امدادی جمعیت هلال احمر در منطقه سیل زده برای خدمات رسانی حضور دارند، اضافه کرد: ۲۰ دستگاه موتور پمپ آب، ۱۱ خودروی عملیاتی، سه خودروی باری و ۱۰ فروند قایق برای انتقال افراد به مکان امن در مناطق سیل زده شهرستان آستارا فعال است که با تلاش امدادگران ۲۴۴ نفر به مکان امن منتقل شدند و از ۷۰ خانه نیز، تخلیه آب انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمراستان گیلان، توزیع بسته غذایی ۷۲ ساعته شامل کنسرو، لوبیا، برنج پخته شده، ماهی، چای و خرما را از دیگر اقلام توزیعی بین مردم آسیب دیده از سیل اخیر در آستارا عنوان کرد و افزود: در صورت ضرورت از فردا غذای گرم بین افراد متأثر از سیل قرار می‌گیرد، پنج تانکر آب نیز با هماهنگی مدیریت بحران استانداری گیلان در منطقه سیل زده مستقر است.

سلیمی‌با بیان اینکه خدمات این جمعیت ۲۴ ساعته ادامه دارد، اضافه کرد: مدیران استانی در شهرستان آستارا برای رفع مشکلات حضور دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰ میلیمتر باران در شهرستان آستارا بارید که از این میزان بیش از ۱۳۵ میلیمتر در فاصله ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح روز گذشته رخ داد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا