اجتماعی

فوت بیش از ٧٠٠ نفر در سال گذشته به‌دلیل حوادث ناشی از کار

فوت بیش از ٧٠٠ نفر در سال گذشته به‌دلیل حوادث ناشی از کار



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مشیری تبریزی، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین جلسه هم‌اندیشی معرفی پویش چشم‌انداز صفر اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی که با حضور نمایندگان چندین شرکت بزرگ صنعتی و تولیدی کشور در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، افزود: کاهش این حوادث و به صفر رساندن فوت کارگران براثر حوادث و بیماری‌های شغلی، هدفی متعالی است که در همه کشورها با جدیت دنبال می‌شود و اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی برنامه چشم‌انداز صفر را به همین منظور پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز موضوع پیشگیری از حوادث ناشی کار و بیماری‌های شغلی اهمیت فراوان دارد. موضوع مهمی که در حوادث ناشی از کار باید مورد توجه قرار گیرد، این است که این حوادث را نباید به‌عنوان بدشانسی نگاه کنیم و توجه داشته باشیم که همه این حوادث قابل پیشگیری هستند.

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: جلوگیری از حتی یک فوت در حوادث ناشی از کار، به معنی نجات یک فرد و حفظ یک خانواده است که باید با جدیت بیشتری در این زمینه فعالیت مؤثر داشته باشیم.

مشیری تبریزی گفت: مفهوم جهانی چشم‌انداز صفر در حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی دارای انعطاف است و در هر شرکت یا مجموعه‌ای امکان فعالیت در این حوزه وجود دارد. باید برای انواع مشاغل و شرکت‌ها برنامه مدونی برای کاهش و به صفر رساندن این حوادث طراحی و پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ایسا) کمیسیون‌های این نهاد بین‌المللی در حال پیگیری این موضوع هستند و شرکت‌های مختلف از بسیاری کشورها تاکنون به عضویت کمیسیون‌های پیشگیری ایسا درآمده‌اند و از کشور ما نیز شرکت ملی صنایع مس در این کمیسیون عضو است.

در این جلسه نمایندگان شرکت ملی مس به تشریح اقدامات صورت‌گرفته برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار در این شرکت پرداختند و درباره اقدامات این شرکت در همکاری با کمیسیون‌های ایسا توضیحاتی ارائه دادند. اکنون از کشور ما تنها شرکت ملی صنایع مس ایران (مجتمع مس سرچشمه) عضو بخش معدن کمیسیون پیشگیری ایسا (متولی اجرای پویش چشم‌انداز صفر) است که بنابر آمار رسمی منتشر شده موفق به کاهش چشمگیر تعداد حوادث و بیماری‌های شغلی شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا