اخبار سربازی و نظام وظیفه

۳۰۰ هزار سرباز در سال جاری آموزش مهارتی دیده‌اند



به گزارش خبرگزاری همسونیوز سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در جشنواره سرباز جوان که صبح امروز (دوشنبه) در محل این ستاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت سربازی در تأمین امنیت کشور اظهار داشت: خدمت سربازی امری مقدس است و سرباز مهم‌ترین رکن تأمین امنیت کشور محسوب می‌شود.

سردار عبداللهی افزود: در همه شرفیابی‌هایی که فرماندهان ارتش، سپاه، ناجا و… خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، رهبری در امر سربازی بر تکریم سربازان، با نشاط‌سازی و آموزشی کردن شرایط سربازی تأکید داشته‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا محیط سربازی همچون یک دانشگاه سبب کسب دانش و معرفت باشد، گفت: در سال جاری ۳۰۰ هزار نفر از سربازان در قالب مهارت‌آموزی، آموزش دیده‌اند و گواهینامه فنی و حرفه‌ای وزارت کار را دریافت کرده‌اند که این می‌تواند زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کند.

سردار عبدالهی با تأکید بر اینکه باید از فرصت سربازی استفاده کرد، عنوان کرد: سربازانی که در طول خدمت‌شان به کاری مشغول هستند، این کار و فعالیت در واقع برای آن‌ها یک حرفه و مهارت محسوب می‌شود و در نهایت می‌توانند این سابقه را از یگان مربوطه کسب کنند و اگر در همان حرفه می‌خواهند ادامه فعالیت دهند، از این سابقه بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ حقوق سربازی، اظهار داشت: سربازان فرزندان این ملت هستند و تمام تلاش ما این است که شأن و جایگاه سربازی رعایت شود و شرایط زیست و محیط فعالیت سربازان از نشاط کافی برخوردار باشد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه از سال گذشته حقوق سربازی نسبت به قبل مقداری اضافه شده است، افزود: تلاش ما بر این است که فضای خوشایندی برای سربازان ایجاد شود و امیدوار هستیم که این دوران خوب با خاطره‌ای خوب و خوش همراه باشد و این فرصت سکوی پرشی برای آینده سربازان عزیز قرار گیرد.

وی بیان کرد: افرادی که سربازی را اجباری و اتلاف وقت برمی‌شمرند، درکی از واژه و کارکرد امنیت و نقش سرباز در تأمین امنیت کشور ندارند. رسول خدا (ص) فرمودند که ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشیده است؛ اول امنیت و دوم نعمت سلامتی و تندرستی.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز کشورها میلیاردها دلار، یورو و… هزینه می‌کنند تا امنیت کشور و شهروندانشان تأمین شود، گفت: مهم‌ترین دغدغه بشر از دوره غارنشینی تاکنون تأمین امنیت بوده است و اهمیت این موضوع در دژها، قلعه‌ها و بناهای تاریخی و آثار به جا مانده از هزاران سال پیش مشهود است.

سردار عبداللهی اظهار کرد: کشور ما در مقاطع مختلفی دستخوش ناامنی شده و مردم آن دوران تبعات ناامنی را چشیده‌اند که علت اصلی آن عدم برخورداری از نیروهای مسلح مقتدر بوده است؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی و سربازان جوان و دانشمندان عزیز، ایران اسلامی مقتدر است و هیچ دشمنی نمی‌تواند امنیت کشور ما را خدشه‌دار کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها چندین سال در افغانستان حضور پیدا کردند و بیش از ۲۰ هزار تبعه افغانستان را استخدام کردند و این افراد فکر می‌کردند که به واسطه چندین سال همکاری مستمر دیگر تبعه آمریکا شده‌اند، اما روزی که آمریکایی‌ها تصمیم به ترک خاک افغانستان گرفتند، یک نفر از این افراد را هم با خود نبردند؛ دیدید که چگونه به چرخ‌های هواپیما آویزان شدند و از ارتفاع دو هزار متری سقوط کردند و تاریخ گواه است که شبیه به همین اتفاق در ویتنام افتاد.

سردار عبدالله افزود: امروز نظریه‌پردازان غربی می‌گویند که باید کشورهای اسلامی از جمله ایران تجزیه شوند تا جهان اسلام قدرتمند نشود و همان‌طور که شاهد هستیم، مخالفت غربی‌ها با انرژی هسته‌ای ایران و مخالف آنان با پیشرفت‌های موشکی جمهوری اسلامی در چارچوب همین نظریه، قابل ارزیابی است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حرف آخر دنیای استکبار این است که کشورهای اسلامی باید تضعیف و به قطعه‌های کوچک تبدیل شوند تا هر زمانی که اراده کردند، طبق منویات آنان پیش روند و از خود اراده و استقلال رأی نداشته باشند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا