سیاسی

سیاست خارجی با تمام ظرفیت برای بهبود اقتصاد تلاش می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه شامگاه جمعه در جمع اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاضر شد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این دیدار، ارتباط سیاست خارجی و مسائل داخلی را، ارتباطی دو سویه ارزیابی کرد و ابراز داشت: سیاست خارجی ما با مسائل داخلی ارتباط تنگاتنگی دارد و به هر میزان که وضعیت داخلی ما منسجم‌تر باشد، سیاست خارجی بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند و از طرف دیگر نیز، هر چه تلاش‌های شما در ارتباط با سایر کشورها موفقیت‌آمیزتر باشد، مردم در داخل دلگرم‌تر می‌شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که رضایت‌مندی مردم بیشتر می‌شود، ادبیات سایر کشورها نیز در مواجهه با ما متفاوت می‌گردد؛ بنابراین میان این دو مسئله، یک ارتباط دو سویه وجود دارد.

وی، شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را نسبت به مسائل داخلی و خارجی کشور، دغدغه‌مند عنوان کرد و اظهار داشت: در تمامی جلسات، شاهد دغدغه اعضای جامعه مدرسین نسبت به مسائل مختلف داخلی و خارجی هستیم.

در ادامه این جلسه، حسین امیر عبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از تأییدات مقام معظم رهبری نسبت به رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای تشکیل این دولت، بر رعایت توازن در سیاست خارجی و خودداری از گره زدن آن به یک موضوع، تأکید داشتند.

تاکید بر استفاده از ظرفیت بزرگ ایرانیان خارج از کشور

وزیر امور خارجه توجه به منافع جمهوری اسلامی در تمامی کشورها با نگاه ویژه به آسیا و کشورهای جهان اسلام را از اصول سیاست خارجی در دولت سیزدهم عنوان کرد و تصریح کرد: سیاست خارجی ما با تمام ظرفیت خود برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش می‌کند.

توجه به ظرفیت بزرگ ایرانیان خارج از کشور در عرصه اقتصاد و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، جنگ رسانه‌ای و ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، ابعاد توافقات صورت گرفته با عربستان سعودی، لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و مذاکرات رفع تحریم‌ها، از جمله مسائلی بود که وزیر امور خارجه به تبیین آن‌ها پرداخت.

در ادامه این جلسه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به بیان نقطه نظرات، سوالات، ابهامات، انتقادات و پیشنهادات خود در محورهای مختلف از جمله مسئله آذربایجان، برجام، مشکلات شیعیان در منطقه، تعطیلی برخی از مراکز اسلامی در کشورهای غربی و لزوم استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در تعاملات بین المللی، پرداختند و در خاتمه نیز امیر عبداللهیان به پاسخگویی به سوالات مطروحه پرداخت.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا