اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

۸۶۰ فقره تسهیلات به سربازان آذربایجان شرقی پرداخت شد



به گزارش خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی گفت: امروز اشتغال جوانان یک امر مهم است و استان آذربایجان شرقی در ارائه خدمات تسهیل گری مقام اول را کسب کرده است اما سربازی که دو سال در نیروهای مسلح است حق دارد که حمایت شود تا توانمند شده و به اشتغال برسد.

سردار کمالی افزود: برای اجرای این مأموریت چهار هدف تعریف کردیم که مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان از اهم این مأموریت‌ها است و به کارگیری جوانان در محیط‌های واقعی کار و کارگاه‌ها مهم است باید بتوانیم شأن و منزلت سربازان را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شادابی و نشاط جوانان از دیگر اهداف ماست گفت: در پنج سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار سرباز را پای کار آوردیم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مدرک گرفتند ما یک ظرفیت داریم که بسیار خوب است و تلاش داریم تا متولیان اصلی آموزش در کشور در جهت توانمندی جوانان حضور داشته باشند.

سردار روشنی مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی نیروی انسانی ستاد کل سپاه گفت: این طرح مهارت‌های سربازان را به نحو احسن افزایش می‌دهد که منجر به اشتغال و تشکیل خانواده نیز خواهد شد همچنین اجرای این طرح امنیت ملی را افزایش می‌دهد و دغدغه مقام معظم رهبری نیز در این زمینه بسیار زیاد است به همین جهت تأکیدات زیادی دارند.

وی افزود: حرکت در این مسیر بسیار ارزشمند است و انصافاً تمامی استان‌ها به درستی عمل کردند و امید است در جهت ارتقای این طرح و توانمند سازی جوانان خدمت کنیم.

سرهنگ امرانی دبیر کارگروه اشتغال قرارگاه مهارت اموزی استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی از نظر میزان پرداخت تسهیلات مهارت آموزی سربازان با ۸۶۰ فقره تسهیلات در رتبه نخست کشوری قرار دارد و تاکنون ۴۵ درصدپرونده‌هایی که به بانک‌های عامل معرفی شده اند وام خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: حدود ۹۰۰ فقره در دست اقدام داریم و ۳۰۰ فقره از این تعداد ثبت اطلاعات شده است و امید است با پیگیری‌های لازم این حجم پرداخت تسهیلات را به بیش از یک هزار فقره افزایش دهیم.

حجت الاسلام حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در بحث مهارت آموزی وظایفی بر عهده ماست و در بخش قرآنی و فرهنگی دوره‌هایی برای سربازان برگزار شده است.

مشایخی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه اولین المپیاد مهارت آموزی سربازان را در کشور برگزار می‌کنیم گفت: در عرصه مهارت آموزی نیروهای مسلح یکی از استان‌های پیشرو هستیم و رویکرد اخیر سازمان آموزش در محیط واقعی کار است و حضور مربیان ما در پادگان‌ها در حد وسیع انجام می‌شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا