سیاسی

«امیری‌مقدم» با رئیس حزب جمعیت علما اسلام پاکستان دیدار کرد

«امیری‌مقدم» با رئیس حزب جمعیت علما اسلام پاکستان دیدار کرد



به گزارش خبرگزاری مهر، رضا امیری مقدم سفیر کشورمان در پاکستان که به همراه جمعی از دیپلمات‌های ایرانی برای ابراز همدردی و تسلیت به دولت و ملت پاکستان به اقامتگاه رئیس حزب جمعیت علما اسلام در اسلام آباد رفته و با اعلام مراتب تسلیت دولت جمهوری اسلامی ایران، پیام رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان را در محکومیت حادثه روز گذشته در منطقه باجور به رئیس حزب جمعیت علما اسلام و دیگر رهبران این حزب ابلاغ کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار ضمن ابراز همبستگی با خانواده‌های آسیب دیده در این حادثه تاکید کرد: در این ساعات سخت علما باید با برائت از گروه‌های تروریستی که آسیب جدی به چهره اسلام وارد کرده اند، چهره حقیقی اسلام را به جهانیان بشناسانند.

امیری مقدم تاکید کرد: ایران هم در گذشته تجربه تلخ چنین حملات تروریستی و کورکورانه را داشته است. ۱۷ هزار نفر از مسئولین عالی رتبه کشور تا مردم عادی کوچه و بازار توسط تروریست‌هایی که با حمایت غرب و صهیونیسم تجهیز شده بودند، به شهادت رسیدند. نکته قابل توجه این است که امروز این عناصر تروریستی در غرب و تحت حمایت این کشورها قرار دارند، اما سردمداران این کشورها به دروغ دم از حقوق بشر می‌زنند.

در این دیدار رئیس حزب جمعیت علما اسلام پاکستان ضمن قدردانی از مواضع پویای جمهوری اسلامی ایران در محکومیت این اقدام تروریستی گفت: ما معتقدیم که امنیت ایران امنیت پاکستان و امنیت پاکستان امنیت ایران است.

وی افزود: کشورهای اسلامی موظف هستند با هوشیاری و اتحاد با چنین دسیسه‌هایی که در واقع از سوی استعمار تحمیل شده، مقابله کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا