اقتصادی

بودجه تکمیل طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به رفسنجان تامین می‌شود

بودجه تکمیل طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به رفسنجان تامین می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از طرح انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان اظهار داشت: باید برای انتقال آب به رفسنجان خط انتقال جدیدی بازگشایی شود تا ٥٠٠ هزار نفر جمعیت این منطقه دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: بودجه و اعتبارات تکمیل طرح سریعاً تامین می‌شود، یک بخش از صنایع بومی استان و یک بخش هم با کمک دولت.

رئیس جمهوری بیان کرد: عملیاتی شدن کار نه مشکل وجود اعتبار دارد و نه مشکل مهندسی، کار با سرعت پیش می‌رود چون انگیزه زیادی برای اتمام آن وجود دارد.

بنابراین گزارش، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پس از افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان عزیمت کرده و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید و از نزدیک روند اجرای پروژه را بررسی کردند.

پروژه تامین اضطراری آب شرب به کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در سال و با ظرفیت انتقال ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه در ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر نیرو رسما آغاز شد.

طول خط انتقال این پروژه ۱۴۵ کیلومتر را شامل می‌شود که تاکنون ۶۶ کیلومتر آن اجرایی شده است.

مجری طرح در این بازدید گفت: این طرح با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و رفسنجان اجرا می‌شود و نیاز آبی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را به علاوه اتباع خارجی به میزان قابل توجهی بر طرف می‌کند.

فرحبخش افزود: محل اجرای عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهر رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس در کمربندی جاده رفسنجان به کرمان به طول ۱۶ کیلومتر به مخزن اصلی این شهر در حال انجام است.

وی بیان کرد: عملیات انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان شامل ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲ تصفیه خانه و ۲ ایستگاه پمپاژ آب است.

فرحبخش گفت: برای تکمیل طرح انتقال آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۴۵۰میلیارد تومان آن تامین شده است و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا