سیاسی

اعتماد رهبری به دولت سرمایه گران‌سنگی است

اعتماد رهبری به دولت سرمایه گران‌سنگی است



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با قدردانی از بیانات محبت‌آمیز و رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای دولت، اعتماد رهبری به دولت را سرمایه گران‌سنگی دانست که کارگزاران دولت برای پاسداشت و ارتقای آن باید تلاش جهادی و شبانه‌روزی داشته باشند.

رئیس جمهور رهنمودهای مقام معظم رهبری را به مثابه تکلیف اداری و دستور کار الزامی همه اعضای دولت توصیف و تصریح کرد: تأکیدات رهبری درباره اطلاع‌رسانی هنرمندانه و رفع گره‌های ذهنی، حمایت مالی، قانونی و فرهنگی از تولید و توجه به افزایش صادرات از جمله نکات مهمی است که باید به شکل دقیق مدنظر اعضای دولت باشد.

رئیسی تشخیص و تأمین به‌هنگام نیازهای کشور، تطبیق برنامه هفتم توسعه با محورهای اجرای عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، ثبات نرخ ارز و رشد تولید، تلاش برای بهبود معیشت مردم که به مثابه غباری مانع از دیده شدن کارهای خوب دولت می‌شود، تلاش برای کاهش تورم از طریق رشد تولید و احیای واحدهای راکد، مبارزه با ناترازی‌های بانکی، مقابله با دلال‌بازی به خصوص در حوزه کالاهای اساسی، استفاده مناسب از فرصت‌ها برای گسترش روابط خارجی، تقویت ارتباطات نخبگانی، تبیین دستاوردها و اقدامات افتخارآفرین از جمله با اردوهای راهیان پیشرفت، تلاش مضاعف برای تکمیل طرح‌ها و اقدامات ناتمام و حفظ و ارتقای انگیزه‌های جهادی و انقلابی را از دیگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به اعضای دولت برشمرد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر جلوگیری از رسوب کالا در انبارها و بنادر، وزارتخانه‌های اقتصاد، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی را مکلف کرد با رصد دقیق موجودی و ورودی و خروجی کالا به انبارها و بنادر، اجازه توقف بی‌مورد کالا در مسیر تأمین تا توزیع و احیاناً فاسد شدن کالاها را نداده و متخلفین را معرفی کنند.

رئیسی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت روز تعاون بر حمایت از تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله خدماتی، تولیدی، مسکن و امثال آن تاکید کرد.

در جلسه امروز هیئت دولت همچنین خانم دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه توانمندسازی و تقویت نقش زنان در ساختار اداری کشور ارائه کرد. آقای احسان صالحی دبیرشورای اطلاع رسانی دولت نیز در این جلسه از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه اطلاع‌رسانی هنرمندانه گزارش داد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا