اجتماعی

امروز جهاد علمی تکلیف است/ امنیت؛ کلید واژه حیاتی در هر کشور

امروز جهاد علمی تکلیف است/ امنیت؛ کلید واژه حیاتی در هر کشور



به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا رادان، در نشست گفتمان سازی و ارتقا تعاملات با دانشگاه‌های سراسر کشور که به صورت وبیناری با عنوان طرح جهاد علمی در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با محوریت فرصت‌ها، قابلیت‌ها، راهکارها و انتظارات برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت و از همه دست‌اندرکاران برگزاری این نشست که امیدواریم سبب پیشبرد اهداف فراجا در ارتقا امنیت عمومی، داخلی و ملی شود، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه کلید واژه اساسی و حیاتی در هر کشوری امنیت است، افزود: فرماندهی انتظامی در سطوح مختلف امنیت داخلی، عمومی و ملی نقش دارد و بر اساس مسئولیت خود، مسئول امنیت عمومی و از ارکان امنیت داخلی و مؤثر در امنیت ملی است.

سردار رادان با اشاره به اینکه سه محور حکومت، مردم و سازمان‌های غیردولتی نقش اساسی در ایجاد امنیت دارند، خاطرنشان کرد: هر کدام از این سه محور؛ اگر وظایف خود را ناقص انجام دهند می‌تواند مسائل اجتماعی را به مسائل امنیتی تبدیل کند.

فرمانده کل انتظامی به نقش و مشارکت دانشگاه‌ها در انتظام ملی و رفع دغدغه‌های مردم اشاره و آن را غرورآفرین و برجسته برشمرد و اظهار داشت: ما به عنوان مجموعه انتظامی بر خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که با کمک شما بتوانیم سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهیم و از این طریق اقتدار پلیس ارتقا پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام این نشست‌ها و تبادل نظرات در راستای رفع دغدغه‌های مردم است، خاطرنشان کرد: شما استادان و رؤسای دانشگاه‌ها همانند خدمتگزاران مردم در مجموعه انتظامی از جنس مردم هستید و قطعاً دغدغه‌های مردم را می‌شناسید. باید با کمک یکدیگر بتوانیم در حل دغدغه‌های مردم تلاش و باری از دوش آنان برداریم.

سردار رادان با اشاره به اینکه امروز جهاد علمی اختیار نیست، بلکه تکلیف است، اظهار داشت: این تکلیف، نقطه پایانی ندارد و باید تا حصول نتیجه مطلوب ادامه داشته است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با تاکید بر اینکه باید این نشست‌ها و رفت و آمدها افزایش یابد و در این مسیر دبیرخانه‌ای تشکیل شود، اظهار داشت: صرفاً باید پروژه‌های مطرح شده در این نشست‌ها برای حل یک مسئله از جنس دغدغه مردم باشد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این نشست‌ها بتوانیم دغدغه‌های مردم را رفع و از همین طریق سرمایه اجتماعی پلیس را افزایش دهیم تا منجر به اقتدار بیش از پیش پلیس شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند ما را به سمت پلیس هوشمند هدایت کنند، عنوان داشت: در فرماندهی انتظامی ما امروز به سمت هوش مصنوعی و هوشمندسازی حرکت کرده‌ایم که امیدواریم با کمک دانشگاه‌ها به این برنامه‌های خود سرعت بیشتری دهیم.

فرمانده کل انتظام در پایان گفت: امروز استادان ما و رؤسای دانشگاه‌ها با روحیه جهادی و ولایی پای کار هستند و امیدواریم ما نیز بتوانیم از این فرصت طلایی برای بهره برداری نظرات و استفاده آن در بهبود مأموریت‌های مجموعه انتظامی استفاده کنیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا