استان ها

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تعدد مدارس فرسوده در مناطق مختلف لرستان موجب کاهش بازدهی آموزش و انتقادات والدین و دانش‌آموزان شده است، موضوعی که تاکنون در شهرستان‌های مختلف استان شاهد آن بوده‌ایم.

در لرستان باوجوداینکه خیرین مدرسه‌ساز همواره در کنار خدمات دولت پای‌کار مقاوم‌سازی مدارس تخریبی و فرسوده بوده‌اند، اما همچنان در برخی مناطق استان همچنان شاهد تحصیل دانش‌آموزان در مدارس تخریبی، فرسوده و کانکس‌ها هستیم، موضوعی که موجب انتقاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان نیز شد.

وضعیت برخی کلاس‌های درس اسف‌بار است

داریوش شاهون وند دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان در بازدید از برخی مدارس مناطق روستایی شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: در بازدیدهایی که انجام دادیم، وضعیت برخی از مدارس و کلاس‌های درس بسیار اسف‌بار بود.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

وی عنوان کرد: تحصیل دانش‌آموزان در کانکس در شأن و منزلت معلم و همچنین دانش‌آموزان نبود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان، ادامه داد: بیشترین دغدغه معلم به‌جای اینکه آموزش و تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان باشد، این است که خدایی ناکرده آسیبی به دانش‌آموزان در این کلاس‌های درس نامناسب و فرسوده وارد شود.

ضرب‌الاجل برای تعیین تکلیف مدارس داده شد

شاهون وند، بیان داشت: در این راستا به مدیرانی که دراین‌رابطه مسئولیت داشته‌اند تذکر قانونی داده شد.

وی افزود: با تعیین زمان قانونی، مدیرکل آموزش‌وپرورش و همچنین مدیرکل نوسازی مدارس استان باید ورود جدی در راستای رفع مشکلات این مدارس و کلاس‌های درس داشته باشند.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

دادستان عمومی و انقلاب لرستان در ادامه سخنان خود گفت: طی هفته‌های آتی نیز دوباره بازدیدی از وضعیت این مدارس در استان و به‌خصوص مرکز لرستان خواهیم داشت.

نوسازی مدارس لرستان: اولویت ما برچیدن مدارس کانکسی است

یونس بهاروند مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز در این بازدید، اظهار داشت: باتوجه‌به مشکلاتی که دراین‌رابطه وجود دارد، اولویت ما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برچیدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از ابتدای امسال تا کنون ۵۵ مورد مدرسه، جایگزین این کانکس‌ها شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، ادامه داد: ۴۵ مدرسه دیگر نیز تا پایان امسال جایگزین این کانکس‌ها خواهند شد.

بهاروند، بیان داشت: در راستای احداث فضاهای آموزشی بر اساس تعهد نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ۶۷ طرح در قالب ۱۷۰ کلاس درس برای استان تعریف شده بود که با تلاش‌های مستمر در این راستا ۹۱ طرح در قالب ۲۸۲ کلاس و زیر بنای ۳۲ هزار و ۷۴ مترمربع برای شروع سال تحصیلی آماده شد.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

وی اظهار کرد: از مجموع این ۲۸۲ کلاس درس ۱۹۲ کلاس در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار و ۹۰ کلاس در مناطق شهری احداث شده است چرا که پیشرفت هر جامعه‌ای بستگی به آموزش‌های آن دارد و بعد از حضور معلمان، فضای آموزشی بیشترین تأثیر را بر روحیه دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه مدارس نوساز تأثیر بسیاری بر شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و نشاط و شادابی آنها دارد، افزود: مدرسه‌سازی سرمایه‌گذاری بزرگ و اقدامی ارزشمند است و در سیل ۹۸ همبستگی و عزت مردم ایران در کمک به حوزه مدرسه‌سازی شهرستان پلدختر دیده شد.

۲۸ درصد از مدارس لرستان تخریبی است / ‏‬وجود ۵۰۰ مدرسه کانکسی

بهاروند، عنوان کرد: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس برای این استان در حال احداث است و تلاش می‌شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری شوند.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان بر اساس شناسنامه مستحکم، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند، اضافه کرد: با اجرای طرح شهید «پناهی» در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرا می‌شود.

بهاروند با اشاره به وجود ۵۰۰ مدرسه کانکسی در استان، گفت: همچنین در لرستان ۶۰ مدرسه سنگی وجود دارد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا