استان ها

کشاورزان پیشرو طلایه دار هستند/ ارایه الگوی اقتصادی در شالیکاری

کشاورزان پیشرو طلایه دار هستند/ ارایه الگوی اقتصادی در شالیکاری



به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی شامگاه دوشنبه در نشست با کشاورزان پیشرو استان، این قشر را پیشکسوتان عرصه امنیت غذایی خطاب کرد و گفت: کشاورزان پیشرو علمداران آینده توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی مازندران خواهند بود.

وی ادامه داد: حمایت از تولید داخل، جهش تولید و رشد تولید کلید واژه‌هایی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه اگر قرار است تحول اتفاق بیفتد باید توسط جامعه کشاورزان پیشرو، توسعه ظرفیت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی و بسیج مردمی کشاورزی مازندران رخ دهد، افزود: باید تعداد کشاورزان پیشرو در استان روز به روز بیشتر شود و شاهد تولیدات چشمگیری در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید الگوی اقتصادی در شالی کاری عرضه شود، گفت: کشاورزی سنتی تک کشتی سرمایه تولید نیست بلکه همانطور که کشاورزی اولویت اول استان است، باید فعالیت اقتصادی در بخش کشاورزی داشته باشیم.

مؤمنی با بیان اینکه باید راهبرد و راهکاری پیدا کنیم تا کرامت کشاورز مازندرانی حفظ شود، اضافه کرد: امروزه بخش کشاورزی مظلوم ترین بخش کشور است و حق بخش کشاورزی باید ادا شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: زبان کشاورز را فقط کشاورز متوجه می‌شود و باید با گویش کشاورز با آنان ارتباط برقرار کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از فعالیت‌ها را باید به خود کشاورزان واگذار کرد و قطعاً کشاورزان پیشرو می‌توانند این وظایف را شناسایی کرده و به سرانجام برسانند.

ارزش کار کشاورزی به رنج آن است

حجت الاسلام رضاپور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی مازندران در نشست با کشاورزان پیشرو استان اظهار کرد: حرکت جهادی با عافیت طلبی و خود بزرگ بینی و تکبر همراه نیست بلکه کار جهادی همراه با رنج و سختی است اما نتایج شیرینی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ارزش کار کشاورزی به رنج آن است، ادامه داد: کشاورزی مازندران با نسخه‌های غیربومی و صرفاً آکادمیک حل نمی‌شود بلکه به میدان آمدن کشاورزان پیشرو سبب رشد در کشاورزی می‌شود.

رضاپور خاطرنشان کرد: درد کشاورز را فقط کشاورز می‌داند و فقط هم یک کشاورز می‌تواند آن را حل کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امیداوریم بتوانیم در حد توان خود مشکلات بخش کشاورزی استان را حل کنیم و گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا