سیاسی

تلاش دولت برای بهبود معیشت مردم/ تولید خودرو افزایش یافته است

تلاش دولت برای بهبود معیشت مردم/ تولید خودرو افزایش یافته است



ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم طی دو سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته است، گفت: از آنجایی که مشکلات زیادی در دولت قبل برای کشور به وجود آمد، ممکن است هنوز تأثیر برخی از اقدامات دولت سیزدهم بر سر سفره مردم آن طور که باید و شاید ملموس نباشد، با وجود این دولت از هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم فروگذار نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در بُعد خارجی اقدامات خوبی انجام داده و روابط با همسایگان ارتقا پیدا کرده است، اظهار داشت: عضویت در شانگهای اقدام مهمی بود که شاهد تأثیرات مثبت آن هستیم. همچنین اخیراً شاهد آزادسازی بخشی از ارزهای بلوکه شده کشور بودیم که دولت عزتمندانه توانست این اقدام مهم را انجام دهد و بدون برجام و FATF و بدون آنکه به باج خواهی‌های دشمن در بحث هسته‌ای تن دهد، توانست بخشی از اموال کشور را آزاد کند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در سال آخر دولت روحانی شاهد قطعی گسترده برق در بسیاری از نقاط کشور بودیم، اما دولت سیزدهم در یک سال توانست ۶۵۰۰ مگاوات برق تولید کند و الان می‌بینیم که خیلی کم پیش می‌آید برق خانگی قطع شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه‌های آبرسانی که در دولت قبل متوقف مانده بود، از سوی دولت سیزدهم رشد خوبی داشته و در این دو سال بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها تکمیل شده است.

ابوترابی تاکید کرد: فروش نفت ایران بدون آنکه به کشوری باج دهیم، به قبل از دوران تحریم رسیده است. همچنین بدون اینکه وقت خود را مانند دولت قبل معطوف به توتال برای تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی کنیم، توانستیم با نگاه به داخل و دانش بنیان‌های خودمان، ظرف دو سال فاز ۱۱ پارس جنوبی را به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: دولت قبل برای ساخت مسکن اقدامی انجام نداد و همین مسئله منجر به افزایش اجاره بهای مسکن شده است. دولت سیزدهم اقدامات خوبی تاکنون برای ساخت مسکن انجام داده که طبیعتاً پروسه‌ای زمان بر است و در آینده نزدیک نتایج این اقدامات دولت را می‌بینیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دولت روحانی حدود ۷۵۰ هزار خودرو در سال تولید می‌کردیم و چندین هزار تا از این خودروها کف پارکینگ‌ها بود، گفت: با همت دولت سیزدهم، سال گذشته تولید خودرو رکورد زد و به تولید یک میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو و به قبل از تحریم‌ها رسیدیم و برآوردها نشان می‌دهد که تا پایان امسال میزان تولید خودرو در کشورمان به یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو خواهد رسید.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا