ورزشی

قرارداد شهاب زاهدی با پرسپولیس قانونی است

قرارداد شهاب زاهدی با پرسپولیس قانونی است



به‌گزارش خبرگزاری مهر، باشگاه پرسپولیس در جریان جذب و انعقاد قرارداد با شهاب زاهدی، ضمن بررسی قوانین و مقررات از جهت انطباق قانونی، در این ارتباط از سازمان لیگ فوتبال نیز استعلام گرفت. جمشید نور شرق، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان، در پاسخ به این استعلام در نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ فوتبال، انطباق این قرارداد بر قوانین و مقررات بین‌المللی و داخلی را اعلام کرد.

در این نامه تصریح شد؛ «به استناد ANNEXE7 مقررات نقل و انتقالات فیفا (بازنگری May ۲۰۲۳) بازیکنان شاغل در لیگ فوتبال کشور اوکراین، امکان تعلیق یکجانبه قرارداد خود با باشگاه حاضر در مسابقات آن کشور را تا تاریخ ۱۰/‏۰۴/‏۱۴۰۳‬ ژوئن ۲۰۲۴) دارند.»

این بخش از نامه بدان معنا است که عقد قرارداد با این بازیکن در بازه زمانی اعلامی، امری مجاز است. ضمن آن که مدت قرارداد نمی‌تواند بیش از این زمان باشد که این امر به معنای امکان عقد قرارداد، حداکثر برای یک فصل است. موضوعی که قبل از این نیز از سوی باشگاه در پاسخ به انتقادها مطرح و به استناد این نامه تأیید شد.

در بخش دیگر از پاسخ کمیته وضعیت به استعلام باشگاه پرسپولیس نیز تاکید شده است که این یک انتقال قرضی به حساب نمی‌آید و بر این اساس منطبق بر دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه‌ها و بازیکنان در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.

در ادامه نامه مذکور چنین آمده است؛ «… و با عنایت به اینکه امکان تعلیق در فرض مزبور، منصرف از ضوابط حاکم بر نقل و انتقال قرضی است و با توجه به اینکه به لحاظ استثنایی بودن جواز تعلیق قرارداد در فرض یادشده، محدودیت انعقاد قراردادهای یک ساله با بازیکنان مشمول مقرره مزبور، ناقض دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه‌ها و بازیکنان در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تلقی نمی‌گردد، اشعار می‌دارد انعقاد قرارداد یک ساله با آقای شهاب زاهدی به شرط رعایت موازین و تشریفات مندرج در ANNEXE07 مقررات نقل و انتقالات فیفا و همچنین الزامات حاکم بر ثبت قراردادها در سازمان لیگ، بلامانع می‌باشد.»

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا