سیاسی

مقاومت مردم غزه، رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش آتش‌بس کرد

مقاومت مردم غزه، رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش آتش‌بس کرد



به گزارش خبرگزاری مهر، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه آتش بس در غزه شبکه خبر با تبریک پیروزی مقاومت ملت فلسطین به جهان اسلام و جبهه مقاومت گفت: حاصل پیروزی‌ها، ایستادگی‌ها و فداکاری‌های فلسطینی‌ها آن شده است که امروز در قاب تلویزیون همه مردم دنیا آن را می‌بینند.

وی ادامه داد: زبان روابط بین الملل در نظام موجود زور و قدرت است بدین معنا که اگر شما بخواهید با نظام بین الملل با گفتگو، مذاکره و جلسه به حقتان برسید، شواهد موجود است که هیچ زمان این روش‌ها به نتیجه نرسیده و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تنها زبانی که متوجه می‌شوند، زبان زور و ابزار قدرت است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: جبهه مقاومت در سال‌های گذشته نشان داد که به زبان قدرت مسلط شده و هر زمانی که خواسته حق خود را بگیرد از زبان قدرت استفاده کرده است. ما حوادث این ۴۸ روز را نباید در اتفاقات این روزها خلاصه کنیم. ۱۸ سال است که مردم غزه در یک تحریم و محاصره ظالمانه به سر می‌برند و نزدیک ۸۵۰۰ اسیر فلسطینی که بخشی از آنها زنان و کودکان هستند و بخشی از آنها بدون اینکه دادگاه صالحه حتی در رژیم صهیونیستی برای آنها برگزار شود، در حبس هستند.

جلال زاده بیان کرد: مکرر حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های اسلامی صدا و فریاد خود را به گوش جهان رسانده اند. مصری‌ها و قطری‌ها در مذاکراتی که با حماس و جهاد اسلامی داشتند، این موضوعات را انتقال دادند اما اسرائیلی‌ها گوشی برای شنیدن این مسائل نداشتند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: هتک حرمتی که به مسجد الاقصی توسط افسران صهیونیستی شده و کشتار طی ۱۸ سال بویژه در طی دو سال اخیر در غزه، هیچ پاسخی از جهان ازجمله اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در پی نداشته است. عملیات طوفان الاقصی نشان داد که باید راه حل در غزه را ملت فلسطین و مقاومت رقم بزنند و رقم زدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اسرائیلی‌ها در روز اول عملیات طوفان الاقصی غافل گیر شدند درحالیکه آقای هنیه در قطر هم گفتند که ما هم غافل گیر شدیم. ما دشمن را ارزیابی کرده بودیم اما نه به این حد ضعیف و زبون، بنابراین اگر ما می‌دانستیم که با دشمن به این حد ضعیف روبرو خواهیم شد عملیات خود را طور دیگری تنظیم می‌کردیم.

وی افزود: تلفات سنگین انسانی و نظامی رژیم صهیونیستی باعث شد که به توقف جنگ تن دهند، مردم و افکار عمومی دنیا خیال نکند که اسرائیلی‌ها بر اساس اصول بشردوستانه خواستار توقف جنگ در این چند روز شدند. فشار افکار عمومی در پایتخت‌های کشورهای مهم دنیا و شهرهای با اهمیت جهان و وضعیت نزدیک به فروپاشی سیاسی رژیم در داخل نیز نشان داد که نتانیاهو در آستانه سقوط قرار دارد و نهایت باید گفت در غزه خون بر شمشیر پیروز شد و کودک بر موشک فائق آمد.

جلال زاده اظهار کرد: همچنین مکرراً در سازمان ملل این موضوع را رؤسای جمهور و وزرای خارجه ما مطرح کردند و جز اسناد منتشره سازمان ملل نیز می‌باشد که تنها راه حل مسئله فلسطین همه پرسی است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: نقش آمریکا در این جنایت قرن که در ۴۸ روز اخیر در غزه اتفاق افتاد، بسیار پر رنگ است. اگر آمریکایی‌ها، پشت اسرائیلی‌ها نمی‌ایستادند و به آنها روحیه نمی‌دادند و هم چنین کنترل عملیات‌های رژیم صهیونیستی را در دست نمی‌گرفتند و تجهیزات خود را از چند طریق به رژیم صهیونیستی نمی‌رساندند، قطعاً در این ۴۸ روز اخیر، این رژیم از پای درمی آمد، بنابراین در تک تک خون کودکان و زنان فلسطینی رد پای آمریکایی‌ها قرار دارد و درود و آفرین بر مردم دنیا و آزاده خواهان جهان و جهان اسلام که به میدان آمدند و رژیم صهیونیستی را مجبور کردند که توقف جنگ را بپذیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها وقتی که به ظاهر قصد ترک منطقه و خلیج فارس را داشتند، رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای منطقه پیام داد که نگران نباشید و من جای آمریکا حاضرم امنیت منطقه و شما را برقرار کنم. عملیات طوفان الاقصی نشان داد که اسرائیلی‌ها از تأمین امنیت خودشان نیز عاجز هستند.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه گمان کردند که رژیم صهیونیستی می‌تواند امنیت آنها را برقرار کند از طرفی اسرائیلی بسیاری از تجهیزات اطلاعاتی خود را به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی صادر می‌کنند اما طوفان الاقصی باعث شد که هیمنه و اقتدار این رژیم دچار آسیب جدی شود و به تعبیر مقام معظم رهبری این اسرائیل، اسرائیل قبل از ۱۵ مهر نخواهد شد و ضرباتی که ضرباتی دریافت کرده ترمیم ناپذیر و جبران ناپذیر است. زخمی که طوفان الاقصی بر پیکره نحیف رژیم صهیونیستی بجا گذاشته، خوب شدنی نیست. طوفان الاقصی طوفانی بر اراده آمریکاها و صهیونیست‌ها و طوفانی در روابط بین الملل بود.

جلال زاده افزود: اسرائیلی‌ها تمام تلاش خود را کردند که روایت اولی که طوفان الاقصی در دنیا رقم زد و آن شکست پذیری این رژیم بود که با شدت حملات نظامی بر علیه کودکان وزنان فلسطینی، آن را جبران کند و اسرائیلی‌ها می‌خواستند که پیروزهای مردم فلسطین و جبهه مقاومت را در زیر آوارهای غزه مدفون کنند که چنین نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: اسرائیلی‌ها دو هدف را برای حمله روشن کردند، ابتدا تسخیر غزه دیگری اسقاط حماس بود. با وجود گذشت ۴۸ روز از حملات هوایی و ۲۵ روز حملات زمینی به غزه، آیا موردی در خصوص تسخیر غزه و اسقاط حماس مشاهده می‌شود؟ در حالی که شب گذشته قبل از آتش بس موشک‌ها و راکت‌های حماس به سمت شهرک‌های رژیم صهیونیستی، تل آویو و حیفا شلیک شده است. این دومین شکست رژیم صهیونیستی در بیان روایات جنگ بود و به همان تعبیر مقام معظم رهبری که پیروزی از آن مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: اولین پیروزی و مهمترین فلسطینی‌ها، بازگرداندن آرمان فلسطین به مرکز ثقل افکار عمومی دنیا بود بدین معنا که رژیم صهیونیستی چند سالی بود که از خودش ظاهری دموکراتیک و مدرن ارائه کرده و از فراموشی تاریخ و صبرا و شتیلا سخن می‌گفت و از زمانی که بحث عادی سازی روابط با کشورهای عربی نیز مطرح شد، کشورهای عربی از مواجه با واقعیتی به نام اسرائیل سخن می‌گفتند همچنین این رژیم خیلی تلاش کرد که از خود چهره‌ای موجه معرفی کند اما جنایات این رژیم طی ۴۸ روز اخیر نشان داد که این اسرائیل ۲۰۲۳ همان اسرائیل ۱۹۴۸ است که از روی فلسطینی‌ها با وسایل سنگین گذشت. همان اسرائیلی است که در بیروت آن خون ریزی ها را مرتکب شد. همان اسرائیلی است که در اردوگاه‌ها خون فلسطینی‌ها را مباح می‌دانست، دنیا هم اکنون بیدار شده است و می‌داند که اسرائیل چگونه رژیمی است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم اظهار کرد: همچنین در بحث امنیتی یکی از نامزدهای جمهوری خواه آمریکا در خصوص رژیم صهیونیستی گفته که این رژیم سنگر اول و پادگان آمریکا در منطقه است و کدام کشور است که از سنگر و پادگان خود دفاع نمی‌کند. این موضوع را در برابر سوالی گفت که چرا آمریکا از اسرائیل دفاع می‌کند. پس زمانی که این اسرائیل به این مقدار ضعیف و زبون است، نشان می‌دهد که ستون فقرات امنیتی آمریکا در منطقه آسیب جدی دیده و قطعاً ترمیم نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در بحث انسانی این پیروزی نیز، هشت هزار و پانصد اسیر زن و مرد و کودک فلسطینی که در دست اسرائیلی‌ها در حبس هستند. قطعاً در این عملیات بخش عمده آنها و ان شاء الله همه آنها به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند کشت.

جلال زاده گفت: شکست عملیات سیاسی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در عادی سازی روابط خود نیز کشورهای منطقه نیز باید به فراموشی سپرده شود و بسیاری از کشورهای منطقه متوجه شدند که رژیم صهیونیستی توان تأمین امنیت کشورهایشان را ندارد و در حوزه سیاسی نیز رابطه با این رژیم پیروزی قلمداد نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اتفاقات و حوادث بزرگ تاریخی را در ظرف زمانی خودشان نمی‌توان تجزیه و تحلیل کرده و پیامدهای آن‌ها شناخت بنابراین زود است که پیامدها و مقاومت‌های این عملیات را بتوان تجزیه و تحلیل کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا