سیاسی

شرط موفقیت دولت در برنامه‌ها استفاده از ظرفیت نخبگان است

شرط موفقیت دولت در برنامه‌ها استفاده از ظرفیت نخبگان است



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در دیدار جوانان برگزیده و نخبه این استان، بر اهمیت جایگاه نخبگان در دولت مردمی و رابطه تعاملی و همدلانه دولت با جوانان نخبه تاکید کرد و گفت: دولت همواره شرط موفقیت اقدامات و برنامه‌های خود را در استفاده از ظرفیت نخبگان دانسته است.

رئیسی اندیشه و انگیزه جوانان نخبه در حل مسائل و گره‌گشایی از مشکلات کشور بسیار مهم و نقش‌آفرین عنوان کرد و افزود: اهمیت انگیزه و امید جوانان کشور به‌ویژه نخبگان در پیشرفت‌های کشور به حدی است که دشمنان در محاسبات و برنامه‌های خود علیه کشور، به روش‌های مختلفی اقدام به سنجش میزان این روحیه در جوانان جامعه می‌کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود رتبه پایین استان کردستان در میزان جرم و جنایت را نشانه سابقه فرهنگی و تمدنی مردم این استان و سرمایه هویتی ارزشمند برای کردستان توصیف و بر ضرورت حفظ و صیانت از آن تاکید کرد.

وی در ادامه با فراخواندن جوانان نخبه کردستانی به برنامه‌ریزی برای تبدیل کردستان به استانی پیشرفته و مرکزی برای تولید، سه مزیت مرز، جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های صنعتی را زمینه‌هایی مناسب برای توسعه و رونق اقتصادی کردستان برشمرد و بهره‌گیری بهینه از این مزیت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی و بازارسازی برای محصولات این شرکت‌ها، فراهم کردن زمینه و فضای مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای و مدال‌آور و رفع مشکل اشتغال آنها، تأمین نیروی انسانی کارآمد و تجهیز دانشگاه فرهنگیان، پرداخت تسهیلات و ایجاد بازار برای صنایع دستی و ایجاد بازارچه دائمی برای عرضه محصولات دائمی و مکلف کردن بانک‌ها به پرداخت سریع وام ازدواج از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور ناظر به مطالبات جوانان نخبه استان کردستان بود.

رئیسی در پایان خطاب به نخبگان استان کردستان تاکید کرد: برای توسعه و پیشرفت استان خود منتظر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از مرکز نباشید و با استفاده از انگیزه، امید و توانمندی خود در این زمینه نقش‌آفرینی کنید.

پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از نخبگان از جمله خانم روناک حسین‌زاده قهرمان تکواندو، محمدمهدی خسروی دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان، محمد فتحی فعال اجتماعی در حوزه جوانان و نوجوان در زمینه محرومیت‌زدایی و مهارت‌افزایی، علیرضا معظمی عضو بنیاد ملی نخبگان و لعیا قاسمی فعال حوزه اشتغالزایی زنان به نمایندگی از جوانان نخبه کردستان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا