اقتصادی

پرداخت ۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن در دولت سیزدهم

پرداخت ۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن در دولت سیزدهم



به گزارش خبرگزاری مهر، احمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن، گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۰۱ متقاضی در سامانه تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۵۱ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند. از این تعداد ۹۵۴ هزار و ۸۱۲ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند.

خادمیان توضیح داد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم تاکنون بانک‌ها در مجموع ۳۲ همت به ۴۳۱ هزار و ۴۰ متقاضی وام ودیعه مسکن پرداخت کردند.

به گفته خادمیان، ترتیب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن شامل؛ بانک ملی با ۹۹ هزار و ۱۵۱ فقره، بانک ملت با ۸۱ هزار و ۴۵۵ فقره، بانک تجارت با ۵۹ هزار و ۷۳۵ فقره، بانک صادرات با ۵۱ هزار فقره، رفاه کارگران با ۳۵ هزار و ۴۶۰ فقره، سپه با ۳۴ هزار و ۴۶۰ فقره، آینده با ۱۴ هزار و ۴۳۵ فقره، پارسیان ۱۰ هزار و ۸۹۸ فقره، سینا با ۱۰ هزار و ۵۶ فقره، پاسارگاد با ۸ هزار و ۹۰۲ فقره، شهر با ۶ هزار و ۵۷۰ فقره، سامان با ۴ هزار و ۲۹۵ فقره، پست ایران با ۳ هزار و ۶۹۹ فقره، مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل با ۳ هزار و ۲۹۲ فقره، کارآفرین با ۲ هزار و ۷۹۵ فقره، اقتصاد نوین با ۲ هزار و ۵۰ فقره، گردشگری با یک‌هزار و ۴۸۸ فقره، ایران زمین با یک‌هزار و ۱۵۲ فقره، خاورمیانه با ۷۴ فقره و مسکن با ۳۰ فقره است.

وی تأکید کرد: بانک سامان در سال گذشته تعهد کرده بود تا تسهیلات ودیعه مسکن را به‌طور کامل پرداخت کند و تمامی تلاش خود را در پرداخت کامل واحدهای معرفی شده انجام دهد که هم اکنون و طبق آمارها از ۷ هزار و ۹۷۴ واحدی که به بانک سامان معرفی شد این بانک به تقریباً نیمی از تعهد خود پایبندی نشان داد و به ۴ هزار و ۲۹۵ نفر تسهیلات ودیعه مسکن را پرداخت کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا