سیاسی

تقدیر از اقدام پلیس آلبانی علیه منافقین

تقدیر از اقدام پلیس آلبانی علیه منافقین



به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای با توجه به حملات پلیس آلبانی به مقر منافقین در تیرانا، به یک سلسله اقدامات جنایتکارانه این سازمان در ماه‌های قبل اشاره کرده و برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها را قابل تقدیر دانست.

متن بیانیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

در روزهای منتهی به واقعه‌ی ورود نیروهای پلیس ضدتروریسم آلبانی به مقر مرکزی گروهک منافقین در تیرانا، آن سازمان جنایت‌پیشه حداکثر تلاش خود را برای دست زدن به عملیات تروریستی در نقاطی از کشور به‌عمل آورده بود اما با اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه‌ی امنیتی و تله‌گذاری‌های به‌عمل آمده، جز چند اقدام ایذایی و حقیر، با عنایات الهی در طرح‌های تروریستی بزرگ‌تر با ناکامی مواجه شد.

من‌جمله نمونه‌های قابل طرح می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- در اردیبهشت ماه گذشته سلسله اقدامات ایذایی در شهرستان‌های کلارآباد، سلمان‌شهر، عباس‌آباد و تنکابن علیه اماکن و اموال دولتی و عمومی از قبیل ایجاد انفجارهایی با استفاده از نارنجک‌های دست‌ساز، پرتاب بمب‌های کوچک دست‌ساز، آتش‌سوزی در اماکن فوق‌الاشاره و مواردی از این قبیل رخ داده بود. با تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات مازندران، هسته‌ی چهار نفره‌ی عامل خرابکاری‌های مذکور شناسایی و هر چهار عنصر تروریست با حکم مرجع محترم قضائی بازداشت شدند.

۲- پس از هسته‌ی فوق‌الذکر، یکی از عناصر سابقه‌دار نفاق توسط سازمان اطلاعات استان تهران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت. این فرد قصد داشت با استفاده از بمب‌های دست‌ساز، عملیاتی علیه یکی از نهادها انجام دهد. وی با فراهم آوردن خانه‌ی تیمی و به‌کارگیری تعدادی دیگر از عناصر عملیاتی مرتبط با منافقین و تولید نارنجک و بمب‌های دست‌ساز کوچک، تیم خود را آماده انجام عملیات کرده بود که لحظاتی پیش از اقدام تروریستی، بازداشت و کلیه‌ی مواد منفجره و بمب‌های دست‌ساز از صحنه‌ی عملیات و نیز از خانه‌ی تیمی ضبط گردید.

۳- شناسایی و بازداشت هسته‌ی سه نفره‌ی اقدامات خرابکارانه در استان‌های خوزستان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد در تاریخ ۲۶/‏۰۳/‏۱۴۰۲‬ این هسته چندین عملیات ایذایی در شهرستان‌های بهبهان، گچساران، سرآبتاوه (در کهکیلویه و بویراحمد) علیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی انجام داده بود. از خانه‌ی تیمی هسته‌ی مذکور مواد انفجاری، مسلسل کلاشینکوف، لباس‌های کارگری برای بهره‌برداری پوششی در عملیات، بمب‌های دست‌ساز کوچک و چندین سه‌راهی انفجاری کشف و ضبط شد.

۴- در همان تاریخ هسته‌ی عملیاتی دیگری که چند اقدام خرابکارانه از قبیل انفجار نارنجک‌های دست‌ساز و بمب صوتی در استان گیلان و نیز در جزیره کیش انجام داده بود شناسایی و دو تروریست عضو آن بازداشت شدند.

۵- موضوع قابل تأمل این‌که اعضای هسته‌های بازداشت شده، جملگی دارای سابقه‌ی خرابکاری در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و چند نفر از آن‌ها از زندانیانِ آزاد شده هستند که پس از آزادی از زندان، متأسفانه مجدداً به اقدامات خرابکارانه روی آورده بودند. همچنین همه‌ی این افراد از طریق فضای مجازی مورد شناسایی منافقین قرار گرفته و به هسته‌های تروریستی پیوسته‌اند؛ علاوه بر آن کلیه‌ی متهمین بازداشت شده پس از ارتباط با سرپل‌های گروهک منافقین، آموزش‌های مختلف من‌جمله آموزش تولید نارنجک‌های دستی و بمب‌های کوچک دست‌ساز را فرا گرفته و مضاف بر آموزش‌ها، پول‌هایی برای خرید تجهیزات و تهیه‌ی خانه‌های تیمی و وسایل نقلیه از منافقین مستقر در پایگاه آلبانی دریافت کرده‌اند.

۶- در سال گذشته نیز عوامل عملیاتی تولید و پرتاب بمب‌های دست‌ساز در استان‌های تهران، اصفهان و فارس بازداشت شده و علاوه بر آن‌ها جمع قابل توجهی از عناصری که در فضای مجازی به سرپل‌های منافقینِ مستقر در آلبانی وصل شده و تحت آموزش بودند، پیش از هرگونه اقدامی شناسایی و مورد برخورد مقتضی قرار گرفته بودند.

۷- وزارت اطلاعات در مراودات اطلاعاتی – امنیتی با سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی، ضمن تذکرهای متعدد نسبت به فعالیت‌های تروریستی منافقین از خاک کشورهای مختلف غربی و به‌ویژه از پایگاه مرکزی آلبانی، در عین حال هشدارهای لازم را در صورت اهمال کشورهای محل فعالیت منافقین ارائه داده و اکنون نیز یادآور می‌شود که جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد.

۸- اینک ضمن «گامی به جلو» دانستن برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها و تقدیر از آن اقدام، در عین حال و طبق اطلاعات موثق، برخی از حامیان سابقه‌دار تروریسم در اروپا و آمریکا، با کارگردانی و فشارهایِ آدم‌کشان صهیونیست، به دنبال دادن تنفس مصنوعی و احیای فرقه‌ی تروریستی منافقین هستند.

وزارت اطلاعات اعلام می‌نماید تا ریشه‌کن نمودن کامل و همه‌جانبه‌ی تروریسم و تروریست‌هایی که به نیابت از رژیم موقت صهیونیستی و با حمایت سایر دشمنان ملّت سرافراز ایران، دست به اقدامات خرابکارانه زده‌اند، به مبارزه‌ی بی‌امان خود علیه آن‌ها ادامه خواهد داد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا