اخبار ویژهگزارشگفتگوورزشی

مسابقات کشوری موتور ریس بانوان کلید خواهد خورد

به گزارش خبرگزاری همسو نیوز ؛ برای اولین بار کارگاه آموزش یک روزه ی موتور سواری بانوان در پیست آزادی به مربی گری مهران همتیان سرمربی تیم ملی کراس موتور سواری در بخش تئوری و کمک مربی گری بهناز شفیعی و چند تن از ورزشکاران در بخش عملی، در روز پنجشنبه یکم شهریورماه از ساعت نه تا پنج عصر برگزار شد.
بهناز شفیعی در رابطه با برگزاری دور اول کارگاه آموزشی موتور سواری عنوان کرد:
متقاضیان زیادی برای شرکت در دور اول کارگاه آموزشی موتور سواری ثبت نام کردند که در سه کلاس تقسیم شدند.
بانوان از پتانسیل بالایی برخوردارند و با حمایت های فدراسیون می توانند به موتورسواران حرفه ایی و قدرتمندی تبدیل شوند.
مهران همتیان هم در خصوص برنامه های فدراسیون برای رشته ی موتور ریس بانوان عنوان کرد:
سیاست گذاری های فدراسیون بر این اساس است که کلیه رشته های موتور سواری در بخش آموزش فعالیت بیشتری داشته باشند.
در بخش موتور ریس، بانوان یکسال است که فعالیت خود را آغاز کرده اند و تمام تلاش فدراسیون این است که با برگزاری کلاس های آموزشی یک روزه بانوان را با رشته ی موتور سواری آشنا کند تا بتوانند علایق خود درشاخه های مختلف را شناسایی کنند.
بحث دیگر در کارگاه های آموزشی بحث استعداد یابی است که ورزشکاران مستعد شناسایی می شوند و ما به آن ها به طور خصوصی و کامل آموزش می دهیم تا بتوانند در شاخه های مختلف مانند مربی گری ، داوری و … فعالیت کنند و به نوعی هم کسب درآمد کنند.
در هرشته ی موتور سواری چهار سطح برگزار می شود که پس از گذراندن سطح یک ورزشکاران موتور سوار می توانند وارد پیست شوند و در مسابقات شرکت کنند.
بعضی از افراد هم با توجه به علایق خود می توانند پس از گذراندن سطح چهارم مدرک مربیگری دریافت کنند و در این رشته به فعالیت بپردازند.البته باتوجه به قوانین موجود می توانند با آوردن قهرمانی در مدت آموزش زودتر به مدرک مربی گری دست پیدا کنند.
برنامه فدراسیون این است که کارگاه های آموزشی را در سایر استان ها هم برگزار کند تا بانوان بتوانند علایق خود را در رشته های مختلف موتور سواری دنبال کنند.
هچنین قرار است فدراسیون یک دوره ی آموزش برای افرادی که در این رشته به نوعی قدیمی هستند برگزار کند، تا بانوان بتوانند در همه ی بخش های این رشته حضور فعال داشته باشند.
مدیر اجرایی موتور سواری فدراسیون در پایان افزود:
مسابقات کشوری موتور ریس بانوان به تازگی کلید خواهد خورد.
همچنین آینده ی روشنی در انتظار بانوان موتور سوار است،و امیدوارم به زودی شاهد تشکیل تیم ملی بانوان موتور ریس باشیم تا بتوانند در عرصه های بین المللی به خصوص بازی های آسیایی شرکت کنند چراکه بانوان ما از پتانسیل بالایی برخوردارند.
انتهای پیام/
یاسمن آب روشن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا