استان ها

عزیمت اولین کاروان حجاج اردبیلی به سرزمین وحی



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه در جریان اعزام اولین کاروان حجاج اردبیلی مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل اظهار کرد: حجاج اردبیلی در قالب پنج کاروان عازم حج تمتع می‌شوند که قرار است چهار کاروان از طریق فرودگاه اردبیل و یک کاروان نیز به عنوان کاروان تکمیل ظرفیت از استان آذربایجان شرقی به سرزمین وحی عزیمت کنند.

ودود چمن آرا تصریح کرد: اولین کاروان حجاج اردبیلی ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه و از طریق فرودگاه اردبیل عازم مدینه شدند تا بعد از حضور در این شهر برای انجام مناسک حج به مکه اعزام شوند.

وی گفت: حجاج اردبیلی امسال به تعداد ۷۲۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند و امیدواریم سفر معنوی پرخیر و برکتی را تجربه کرده و به سلامت به اردبیل بازگردند.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل مدت حضور این حجاج را در مدینه و مکه حدود ۴۰ روز اعلام کرد و افزود: بازگشت حجاج اردبیلی نیز در اواخر تیرماه انجام خواهد شد تا حجاج اردبیلی به محل سکونت خود بازگردند.

چمن آرا با بیان اینکه بیش از ۹ هزار زائر در اولویت تشرف به حج قرار دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال‌های آینده شاهد عزیمت این حجاج به سرزمین وحی الهی باشیم تا برنامه‌های معنوی حج انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دومین کاروان نیز روز چهارشنبه از ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه و کاروان بعدی نیز روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۴۰ دقیقه بامداد فرودگاه اردبیل را به سمت مدینه ترک خواهند کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل بیان کرد: تلاش بر این است تا حجاج اردبیلی با همراهی تیم‌های پزشکی و سایر گروه‌ها در کنگره بین المللی حج مشارکتی فعال داشته باشند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا