ورزشی

فدراسیون‌ها ۱۰۰ درصد اعتبار را گرفتند/ ۹۲۰ پروژه ورزشی افتتاح شد

فدراسیون‌ها ۱۰۰ درصد اعتبار را گرفتند/ ۹۲۰ پروژه ورزشی افتتاح شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در آئین دیدار نوروزی با کارکنان ستادی این وزارت‌خانه و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات گفت: خوشحالیم در سال جدید، خدمت همکاران عزیز هستیم و امیدوارم در این سال اتفاقات خوبی رقم بخورد.

او در ادامه ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران ایرانی در کنسول‌گری ایران در کشور سوریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی جواب این کار را خواهد گرفت و مردم و جامعه ورزش و جوانان کشورمان با حضورشان در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان رژیم غاصب صهیونیست خواهند زد.

وزیر ورزش و جوانان با تشکر از زحمات و تلاش‌های همکاران این وزارت‌خانه در سال گذشته گفت: جا دارد از زحمات برادر عزیزم دکتر حمید سجادی تشکر کنم و امیدوارم هرکجا هستند، صحیح و سلامت باشند.

هاشمی در ادامه سخنانش توضیحاتی در خصوص عملکرد ورزش قهرمانی ایران در سال گذشته و نتایج ورزش کشور در میادین بین‌المللی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه جامعه ورزش ما توانست حدود ۱۴۵۰ مدال در میادین بین‌المللی به دست بیاورد. همچنین در سال گذشته ۹۲۰ پروژه ورزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید که امیدوارم بتوانیم این مساله را توسعه دهیم.

وی افزود: همچنین با همکاری شهرداری، ورزش محلات را توسعه دادیم و در ورزش روستایی نیز توانستیم در قالب جام پرچم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب باید تلاش بیشتری داشته باشیم که بتوانیم در همه حوزه‌های ورزشی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

او با اعلام اینکه در سال گذشته اعتبارات لازم برای فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار علی رغم کمبود منابع، توانستیم ۱۰۰ درصد اعتبارات لازم را برای فدراسیون‌ها صورت دهیم و مسائل مالی و بودجه‌ای لازم را به طور کامل پوشش دهیم.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جلسه شورای عالی ورزش اظهار کرد: در سال گذشته، جلسه شورای عالی ورزش با حضور رئیس جمهور برگزار شد. باید ۸ مصوبه‌ی این شورا را عملیاتی کنیم که اولین موضوع، بحث پروژه‌های نیمه‌تمام است. حدود ۳ هزار و ۴۲۸ پروژه نیمه‌تمام در ابتدای کار شناسایی شد و نزدیک به ۶۰۰ پروژه پس از جلسه شورای عالی ورزش تکمیل شد و تا زمانی که بحث آمایش سرزمین انجام نشود، پروژه جدیدی آغاز نمی‌شود.

در ادامه هاشمی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام ورزشی بیان کرد: بخش اعظم این پروژه‌ها به اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ برمی‌گردد و بسیاری از این پروژه‌ها به خاطر فشارهای سیاسی صورت گرفت که امیدوارم همه پروژه‌ها تا ۲ سال آینده به مرحله بهره برداری برسد. باید در چرخه خدمت‌گذاری، پیشکسوتان ورزش و بخش خصوصی حضور فعال و موثری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بحث آمایش سرزمین و تاکید رئیس جمهور به عملیاتی کردن این طرح گفت: در حال حاضر دنیا بر اساس آمایش سرزمین جلو می‌رود و اگر قرار است فضای ورزشی احداث شود باید بر اساس استعدادهای آن منطقه صورت بگیرد که رئیس جمهور دستور داده‌اند که این طرح به سرعت اجرایی شود و کارهایش با برنامه ریزی در حال انجام است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور افزود: اکنون ۹ دستگاه مختلف در بخش ورزش از دولت بودجه می‌گیرند و باید یک هم‌افزایی خوبی میان این دستگاه‌ها صورت گیرد. برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور، برنامه‌ای است که هدفش در کنار هم قرار دادن دستگاه‌هاست و قصد داریم از سلیقه‌ای عمل کردن مدیران ورزشی در سطح کشور جلوگیری کنیم.

هاشمی در خصوص لزوم انضباط مالی در بدنه جامعه ورزش کشور گفت: منابع مالی ما بسیار محدود است و باید بهترین استفاده را از منابع داشته باشیم به عنوان مثال قرار است برای فدراسیون‌ها برنامه‌ مالی و تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص نظر بگیریم و در راستای هزینه‌های صورت گرفته مسیر مشخصی را در پیش بگیریم.

همچنین وزیر ورزش و جوانان در خصوص افزایش بعد نظارتی افزود: تقویت بعد نظارتی یکی از برنامه های اساسی ما است و بخشی از این نظارت توسط خود مردم انجام‌ می‌شود و به این خاطر سامانه سوت‌زنی را پیش گرفتیم و این می‌تواند به بعد نظارتی ما کمک کند.

وی با اشاره به بودجه‌های در نظر گرفته شده مجموعه ورزش و جوانان برای فدراسیون‌های ورزشی و ورزش استان‌ها گفت: قرار است در مجموع نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان به فدراسیون‌ها داده شود و بیشتر از این رقم هم برای ورزش استان‌ها در نظر گرفته شده که این مقدار در سال‌های گذشته وجود نداشت و در سال جدید اتفاق افتاد.

او در ادامه خطاب به همکاران در وزارت ورزش و جوانان گفت: همه این فعالیت‌ها زمانی می‌تواند تحقق پیدا کند که ما همدل باشیم و به درستی که تلاش شما اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد.

بر اساس این گزارش، وزیر ورزش و جوانان در این مراسم ضمن دعوت جامعه ورزش و جوانان به شرکت در راهپیمایی روز قدس از حافظان قرآن و خانواده‌های دارای ۴ و ۵ فرزند وزارتخانه تقدیر کرد.

در ادامه نیز فرهاد نیکو خصال سرپرست اداره پشتیبانی وزارتخانه ضمن تبریک سال نو اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده استخرها و اماکن ورزشی استان تهران و البرز در اختیار کارکنان قرار گیرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا