سیاسی

۲۸ پروژه صنعت آب و برق خوزستان افتتاح شد

۲۸ پروژه صنعت آب و برق خوزستان افتتاح شد



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه امروز جمعه هم‌زمان با سفر سید ابراهیم رئیسی به استان خوزستان، ۲۸ پروژه صنعت آب و برق در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، دزفول، لالی، شادگان، ایذه، هندیجان، ماهشهر، باغملک و اهواز به بهره‌برداری رسید.

هشت پروژه آماده افتتاح مربوط به سازمان آب و برق استان به ارزش سه هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان است که از جمله آن می‌توان به فاز اول طرح جامع آبرسانی اندیمشک، افزایش تولید و حجم ذخیره آب شرب دزفول، آبرسانی میان مدت لالی، بهینه‌سازی واحد سه نیروگاه دز و توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین اشاره کرد.

همچنین سه پروژه آماده افتتاح مربوط به شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان است که شامل احداث و توسعه پست‌های انتقال و فوق توزیع، احداث خطوط انتقال و فوق توزیع به همراه تعویض مقره و هادی پرظرفیت و پروژه‌های فیبر نوری جمعاً به ارزش سه هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان است.

در این سفر رئیس جمهور ۱۰ پروژه مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان را نیز که شامل مواردی چون توسعه و تأمین برق شهری، روستایی، مسکن مهر و ملی در سراسر استان، برق‌سانی به روستاها در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، باغملک و لالی، احداث شبکه‌های فشار متوسط هوایی و رینگ خطوط در شهرستان‌های ماهشهر، دزفول و ایذه، اصلاح و تأمین روشنایی معابر، تعویض سیم به کابل خودنگهدار، توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق را به ارزش کلی ۵۲۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

هفت پروژه نیز در بخش آب و فاضلاب شامل احداث و توسعه شبکه فاضلاب شهرهای استان، احداث و بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرهای استان، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای استان، آبرسانی به ۶ شهر و ۵۹ روستا، بازسازی و توسعه ۸۹ کیلومتر شبکه توزیع آب شهرها و روستاها به ارزش کلی یک هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان در این سفر افتتاح شد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا