سیاسی

خانواده، رکن اساسی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان است

خانواده، رکن اساسی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان است



به‬ گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، حجت‬ الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‬ جمهور‬ در پیامی به اولین رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه که از سوی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این مراسم قرائت شد، اظهار داشت: برای حفظ سنگر خانواده و حراست از پایداری و استحکام آن، همه آحاد و گروه‏‌های مردمی و نهادها و سازمان‏‌های دولتی وظیفه دارند نقش خود را در بالندگی و نشاط جامعه عهده‏‌دار شوند و برای ارتقای جایگاه آن و برنامه‏‌ریزی برای نیازهای گوناگون مادی و معنوی آن تلاش کنند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم ‏الله الرحمن الرحیم

خانواده، رکن اساسی و زیربنای هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان است. تحکیم این بنای مقدس، براساس ارزش‏‌های مسلم اسلامی، چشم‏‌اندازهای روشنی را در افق پیشرفت اجتماع ترسیم خواهد کرد.

دین مبین اسلام به‏‌عنوان مکتبی انسان‏‌ساز که زوایای فردی و اجتماعی بشر را در بر می‌‏گیرد، نگاه ویژه‌‏ای به این نهاد اجتماعی دارد. از نگاه اسلام عزیز ما، خانواده یکی از نهادهای زیربنایی بنیاد هستی و از ساختارهای اصلی جامعه است و جامعه مطلوب در سایه «خانواده مطلوب» شکل می‏‌گیرد.

برخلاف جهان غرب که امروزه با بحران فروپاشی خانواده مواجه می‌باشد، در نگاه دینی هیچ بنایی مقدس‏‌تر و محبوب‏‌تر از بنای خانواده نیست؛ خانواده‌‏ای که با مهر و مودت و فداکاری و گذشت عجین گشته و تبلور دگرخواهی در پرتو خداخواهی را در جامعه نهادینه می‌‏سازد.

اوج این نگاه در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله‌‏العالی» تجلی دارد که با نگاه تمدن‌‏گرای اسلامی، الگوی فطری و قرآنی را برای جامعه ترسیم می‏‌کنند و آن را خاستگاه نسل مؤمن، صالح و عفیف و رکن رکین پیشرفت می‌‏دانند.

اکنون، برای حفظ این سنگر و حراست از پایداری و استحکام آن، همه آحاد و گروه‏‌های مردمی و نهادها و سازمان‏‌های دولتی وظیفه دارند نقش خود را در بالندگی و نشاط جامعه عهده‏‌دار شوند و برای ارتقای جایگاه آن و برنامه‏‌ریزی برای نیازهای گوناگون مادی و معنوی آن تلاش کنند.

یقین داریم که رفتارها، باورها و اعتقادات با محوریت خانواده نقش برجسته‌‏ای در ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی دارد و امروز یکی از دغدغه‏‌های مهم، باید موضوع ترکیب جمعیتی و صیانت از ارزش‌های ایرانی-اسلامی خانواده باشد.

از این رو اهتمام و اراده دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی در حوزه‌های مختلف در راستای استحکام و ترفیع نهاد خانواده است و در سند تحول دولت نسبت به موضوعات مهمی همچون افزایش نقش خانواده در اجتماع، نگاه تحولی در قوانین و آئین‌نامه‌ها در حوزه خانواده، حمایت از اعضای خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی به‏‌ویژه کودکان و زنان و … تلاش مستمر و نظام‏‌مند دارد.

اینجانب، این روز خجسته را گرامی می‌دارم و به همه زنان و مردان شایسته کشورمان تبریک می‌گویم و امیدوارم با تقویت و تحکیم بیش از پیش حریم و ارزش‌های خانواده، شاهد نشاط و پویایی روزافزون در خانواده‌های ایرانی باشیم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا