استان ها

برگزاری سومین رویداد «دختران حاج قاسم، روشنای زینب(س)» در شیراز

برگزاری سومین رویداد «دختران حاج قاسم، روشنای زینب(س)» در شیراز



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن قانع بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین رویداد «دختران حاج‌قاسم، روشنای زینب (س)» که به همت این اداره کل برگزار شده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این رویداد به مدت چهار روز از روز ۱۸ لغایت ۲۲ شهریورماه و با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز دختر منتخب از سراسر استان برگزار و این افراد نزدیک به ۵۰ ساعت آموزش مجازی و حضوری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با اجرای این‌گونه رویدادها، برنامه هویت پردازی دختران و پسران نوجوان را در دستور کار دارد، افزود: این اداره کل از سال گذشته رویدادهای متنوعی را برای تربیت دختران نوجوان، با رویکرد حل مسائل فرهنگی و اجتماعی از گروه همسالان طراحی و اجرا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: این برنامه در سراسر استان با شناسایی گروه‌های شش‌نفره از هر شهرستان برگزار می‌شود که این گروه‌ها طی یک فرایند تربیتی، برای حل مسائل، آموزش می‌بینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قانع ادامه داد: این گروه‌ها پس از فراگیری آموزش‌ها، وارد مرحله اجرا و عملیات می‌شوند تا با نظارت راهبران فرهنگی و اجتماعی، توانمند شده و بتوانند به ظرفیت‌های جوانان انقلابی جامعه برای حل مسائل فردی و اجتماعی اضافه شوند.

وی تصریح کرد: نظام مسائل گروه همسالان، برای دانش‌آموزان تبیین می‌شود و آنان برای حل مسائل، ایده‌پردازی می‌کنند تا برنامه‌های اجرایی از دل ایده‌ها بیرون‌آمده و وارد مرحله اجرا و عملیات شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: در مرحله پایانی این دوره آموزشی شاهد اجرای شرکت‌کنندگان و داوری توسط داوران این دوره ارزیابی شده تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها بتوان به راه‌حلی دقیق در مسائل رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قانع با بیان اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در نهایت وارد شهرستان‌های خود شده و ایده‌ها را به اجرا در می‌آورند؛ افزود: در طول سال با نظارت راهبران توانمندی دختران شرکت‌کننده در این جشنواره به‌صورت عملیاتی افزایش پیدا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول رویداد تربیتی دختران حاج‌قاسم قرار است طی سال جاری در مرحله چهارم و پنجم نیز اجرا و افراد بیشتری در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره برنامه‌های حمایتی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برای شرکت‌کنندگان در این رویداد نیز گفت: بعد از برگزاری دوره‌ها، شرکت‌کنندگان با شبکه مربیان به‌صورت حضوری و مجازی در ارتباط بوده تا ایده‌های افراد آموزش‌دیده در این دوره‌های تربیتی به‌صورت عملیاتی در جامعه اجرایی شود و راهبران ایده‌ها نیز در راستای عملیاتی‌کردن ایده‌ها همراه با آنان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ادامه داد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده از حمایت اجرایی این نهاد بهره‌مند شده و به طور مستمر تحت رصد و نظارت راهبران هستند تا این افراد نیز به مرزی از توانمندی برسند که خودشان راهبر ایده شوند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا