استان ها

اختصاص یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به خوزستان

اختصاص یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنجشنبه نشستی ویدئو کنفرانسی با موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و با ارتباط تصویری جمعی از استانداران و مسئولان استان‌ها برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در پایان این نشست ویدئو کنفرانسی توضیح داد: در استان خوزستان حدود سه میلیون هکتار زمین برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ظرفیت وجود دارد که تاکنون ۶۵۰ هزار هکتار از آن انجام شده و دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار هکتار باقی مانده است.

وی افزود: بر اساس قرارداد امسال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که تحت نظر بسیج فعالیت می‌کند بناست وزارت جهاد کشاورزی و بسیج کار را پیگیری نمایند و سهم استان ما از این قرارداد یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است که باید صورت گیرد.

حسینی محراب اظهار کرد: در طرح‌های آبخیزداری در مسیر رودهای موقت بندهایی ایجاد می‌شود و از این طریق ذخیره‌سازی آب برای مصارف کشاورزی و سایر مصارف انجام می‌شود و چشمه‌ها و قنات‌ها فعال می‌شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: آبخوان‌داری نیز در مناطقی که دشت و صحرا است برای مهار آب و جلوگیری از سیلاب‌ها انجام می‌شود به این صورت که کانال‌هایی کشیده می‌شود و در دو طرف این کانال‌ها خاکریزهایی ایجاد می‌شود و این آب‌های آزاد را مهار می‌کند و برای کشاورزی و سایر مصارف استفاده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اجرای این طرح با کمک بسیج و وزارت جهاد کشاورزی اشتغال خوبی برای مردم محلی ایجاد شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا