استان ها

بارندگی به استان سمنان رسید / کاهش دمای هوا

بارندگی به استان سمنان رسید / کاهش دمای هوا



به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز اقصی نقاط استان سمنان میزبان سامانه کم فشار بارشی است سامانه‌ای که سبب شده تا امروز در بسیاری نقاط استان مانند شاهرود، دامغان، مهدیشهر و بسطام و… باران ببارد.

ابرها چند روز به پایان پاییز و در یکی از کم بارش ترین پاییزهای دو دهه اخیر تازه به فکر باریدن افتاده اند و صبح پنجشنبه مطبوعی را برای مردم استان سمنان ایجاد کرده‌اند طبق اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌ها تا غروب جمعه ادامه خواهد داشت.

سوز سردی که امروز در برخی نقاط استان سمنان مانند سمنان، دامغان و شاهرود ایجاد شده به دلیل بارش برف در ارتفاعات طی ۲۴ ساعت اخیر است. بارش امروز معابر بین شهری استان را هم لغزنده کرده است.

همزمان با بارش برف در ارتفاعات و بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان، شاهد کاهش دمای هوا نیز هستیم و به وضوح هوا در نقاط مختلف استان کمی سردتر شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ۱۱ و پنج درجه بالای صفر است و برای ساعات آتی افزایش ابر و بارش باران را نیز شاهد خواهیم بود.

کم کم از صبح جمعه از میزان ابرها در مرکز استان سمنان کاسته خواهد شد و سمنان هفته آتی را آفتابی آغاز خواهد کرد اما مردم سمنان امیدوار هستند که در ساعات پیش رو شاهد بارش باران و حتی برف در ارتفاعات باشند.

شاهرودی‌ها از صبح امروز شاهد بارش باران هستند بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان نیز با سه درجه کاهش نسبت به روز قبل به هشت و دو درجه بالای صفر رسیده است و این شرایط تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.

دامغانی‌ها هم شاهد ابرناکی آسمان و بارش هستند بامداد امروز در ارتفاعات این شهرستان مقداری برف باریده و برای همین امروز صبح هوا سوز سردی را دارد هم اکنون دماسنج‌ها در مرکز دیار صد دروازه عدد هشت را نشان می‌دهند و بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز نیز ۱۰ و شش درجه بالای صفر اعلام شده است.

گرمسار هم بالاخره بارش باران را دید بعد از مدت‌ها گمانه زنی بارش و همچنین افزایش شدید آلاینده‌ها بالاخره باران در این غربی نشین صنعتی بارید تا هوا مطبوع شود هم اکنون دمای هوای گرمسار ۱۰ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۱۳ و شش درجه بالای صفر اعلام شده است از فردا کم کم از میزان ابرها در گرمسار کاسته می‌شود.

شهمیرزادی‌ها صبح سردی را آغاز کرده‌اند و آسمان ابری و مستعد بارش است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر زیبای گردشگری پنج درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر است که نشان می‌دهد سنگسری‌ها شب سردی را پیش رو دارند.

در میامی هم باران نم نم می‌بارد و هوا مطبوع شده است محور شاهرود- میامی به دلیل بارش باران لغزنده است و همچنین در کالپوش نیز از دیشب شاهد بارش باران هستیم بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای امروز ۱۱ و شش درجه بالای صفر اعلام شده است. بارش‌ها در کالپوش به مرور به برف هم تبدیل خواهد شد.

در مجموع باید گفت که امروز و با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان شاهد بارش باران و حتی برف در ارتفاعات هستیم و به همین دلیل جاده‌ها هم کمی لغزنده هستند و مردم باید احتیاط را حتماً در دستور کار خود قرار دهند.

از فردا کم کم از میزان ابرها در استان سمنان کاسته می‌شود و از شنبه شاهد آسمان صاف و نیمه ابری در بسیاری از نقاط استان خواهیم بود برای بخش‌های شرقی استان هم طی ابتدای هفته آتی هوای ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا