سیاسی

طرف آمریکایی برای پایان جنگ در غزه اراده ندارد

طرف آمریکایی برای پایان جنگ در غزه اراده ندارد



به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به ژنو در اولین دیدار خود با «میریانا اسپولیاریک» رئیس کمیته صلیب سرخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشکر از تلاش‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خصوص فلسطین و غزه، شرایط انسانی فلسطین را پیچیده و بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و از تلاش‌های مسئولانه کمیته بین المللی صلیب سرخ تشکر کرد و گفت: متأسفانه رویکردهای سیاسی غلط تاکنون باعث شده است که تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی نتیجه باقی بماند.

امیرعبداللهیان با اشاره به ملاقات اخیر خود با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت و دوحه، وضعیت در شمال غزه را بسیار وخیم توصیف کرد و افزود: بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان شمال غزه از گرسنگی رنج می‌برند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طرف آمریکایی از کاهش جنگ و نه توقف جنگ صحبت می‌کند که نشان دهنده عدم اراده آمریکا برای پایان جنگ است.

وی با اشاره به اظهارات برخی کشورها از جمله آمریکا در خصوص غزه پساجنگ و ارتباط دادن آن به توقف جنگ گفت: رهبران گروه‌های فلسطینی برای اداره غزه پساجنگ، روش‌های دموکراتیک و یک توافق سیاسی میان همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی را مدنظر دارند و حمایت از این روش، حمایت از یک روش دموکراتیک است.

امیرعبداللهیان افزود: آنچه اتفاق افتاده، یک فاجعه انسانی در غزه است و تهدیدات نتانیاهو برای حمله به رفح، می‌تواند ابعاد این فاجعه را عمیق‌تر کند و ۱ میلیون ۴۰۰ هزار فلسطینی آواره و ساکن در رفح را با تهدیدت بسیار جدی مواجه کند.

وی تاکید کرد: مقاومت در حوزه نظامی توانمند است و رژیم اسرائیل با تداوم جنگ چیزی به دست نخواهد آورد اما آنچه که موجب نگرانی است، وضعیت وخیم انسانی است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر تداوم تلاش‌های سیاسی کشورمان برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تاکید کرد.

وی همچنین از کمک‌ها و تلاش‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ در تفحص شهدای ایرانی جنگ تحمیلی تشکر کرد و با اشاره به چشم انتظاری خانواده‌های مفقودان، تداوم حمایت کمیته از روند تفحص را خواستار شد.

اسپولیاریک‌، رئیس کمیته صلیب سرخ نیز در این دیدار با تشکر از تلاش‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان جنگ، از وضعیت وخیم انسانی در غزه شدیداً اظهار نگرانی کرد.

وی با تشریح تلاش‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ در ارسال کمک و کاهش آلام انسانی ساکنان غزه گفت: تمام تلاش‌های خود را برای بسیج امکانات به منظور ارسال کمک‌های انسانی به غزه به کار می‌برد.

رئیس کمیته صلیب سرخ با بیان اینکه متأسفانه جامعه جهانی نتوانسته در این بحران از عهده مسؤولیت انسانی خود برآید، با تاکید بر ضرورت درک جهان نسبت به شرایط نگران‌کننده انسانی در غزه و عدم دسترسی ساکنان آن به آب و غذا و دارو و امکانات اولیه درمانی، گفت: لازم است در این زمینه تلاش‌های فوری به عمل آید و کمک‌های فوری گسیل شود.

وی نسبت به شرایط خطرناک رفح نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: همه تلاش‌های خود را به منظور عدم وقوع یک فاجعه انسانی بکار خواهد بست.

اسپولیاریک همچنین به شرایط نگران کننده انسانی در برخی دیگر از کشورهای منطقه علاوه بر فلسطین اشاره کرد و افزود: همه تلاش‌های خود را برای تماس و گفت‌وگو با تمام طرف‌های که از توان و نفوذ برای مدیریت اوضاع برخوردار هستند، به کار خواهد بست.

در پایان این دیدار، تابلوی شهدای تفحص مفقودان جنگ تحمیلی برای گذاشتن در موزه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، به این نهاد تقدیم شد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا