استان ها

تحقق مدرسه قوی نیازمند همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش دارد

تحقق مدرسه قوی نیازمند همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش دارد



به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی عصر جمعه در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: مدرسه دارای جایگاه مهمی است و برای رسیدن به ایران قوی نیازمند مدرسه قوی هستیم.

صحرایی ادامه داد: داشتن مدرسه قوی، موجب خواهد شد تا جامعه و آینده کشور قوی باشد و عرصه‌های دیگری همانند اقتصاد و فرهنگ غنی شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای رسیدن به مدرسه قوی نیازمند همراهی و همکاری با حوزه علمیه هستیم که اگر دانش‌آموزان در مدارس معارف و ارزش‌های دینی و اسلامی را فرا بگیرند این امر در رسیدن به جامعه قوی کمک می‌کند.

صحرایی بیان کرد: مدرسه تنها مرکزی است که جامعه بدون توجه به سیاست‌ها در هر دوره‌ای فرزندان خود را به حاکمیت می‌سپارد.

وی ابراز کرد: دانش آموزان و نسل جدید نیازمند معارف دینی و اسلامی هستند و در حادثه کرمان نیز شاهد بودیم که یک سوم از کسانی که در این حادثه به شهادت رسیدند از دانش آموزان بودند.

وی افزود: روح سند تحول آموزش و پرورش اتحاد و انسجام است و نیاز است در راستای تحقق اهداف سند تحول، برنامه ریزی های مشترکی صورت گیرد و به صورت تخصصی گام برداریم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مسجد از جمله بهترین مراکز تربیتی در جامعه است و به همین دلیل برقراری تماس بین مدرسه و مسجد ضرورت دارد.

وی گفت: مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌های کشور باید گفتمان سازی موضوع اتحاد مدرسه، مسجد و خانواده را دنبال کنند که این امر اثرات بسیار مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: ما منعی بر سر راه اتحاد در این بخش نداریم و ما حق نداریم منفعت‌های فردی و سازمانی را بر منفعت جامعه و نظام اسلامی ترجیح دهیم.

صحرایی افزود: راهبرد اصلی ما انسجام و اتحاد و یکپارچگی است و تلاش‌ها باید هم افزایی شود، چرا که اثربخشی اقدامات جداگانه کمتر است.

وی ابراز داشت: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش بسیار مهم و اثر بخش است و می‌تواند فرصت‌های جدیدی ایجاد کند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا