اجتماعی

وجود ۱۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی گردوغبار در شرق اصفهان

وجود ۱۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی گردوغبار در شرق اصفهان



به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب امینی بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه مقابله با گردوغبار استان اصفهان که با حضور دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار و معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵ هزار هکتار کانون بحرانی در شرق اصفهان وجود دارد که منابع طبیعی استان در سطح ۱۲ هزار هکتار عملیات بیولوژیک انجام داده و ۱۰ هزار هکتار دیگر کانون فوق بحرانی است.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی به منابع طبیعی استان کمک شود، افزود: همچنین مقرر بود که سازمان آب ۲ میلیون مترمکعب پساب به ما تحویل دهد که اگر این اتفاق افتد کار بزرگی در شرق اصفهان برای مقابله با گردوغبار اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه اعتبارات بیابان زدایی در شرق اصفهان در سال ۱۳۸۸ حدود ۲۰ میلیارد تومان بود، ادامه داد: در حالی که اعتبارات مصوب ما در سال ۱۴۰۰ حدود ۷.۵ میلیارد تومان بوده که فقط سه میلیارد آن را دریافت کردیم و این در حالی است که کانون‌های بحرانی گردوغبار اصفهان سالانه ۵۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

امینی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۱، وسعت کانون‌های گردوغبار استان ۷۰۰ هزار هکتار بود اما اکنون بیش از ۲ برابر شده و کنترل شیب تند بیابان زایی مستلزم تأمین اعتبارات مناسب است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا